Počasí dnes2 °C, zítra4 °C
Pátek 22. listopadu 2024  |  Svátek má Cecílie
Bez reklam

Dopravní podnik zahájil stavbu tramvajové trati z Divoké Šárky na Dědinu

Pražský dopravní podnik (DPP) zahájil stavbu dlouho plánované tramvajové trati z Divoké Šárky na sídliště Dědina. Trať by měla být zprovozněna na přelomu října a listopadu příštího roku, řekli dnes na zahájení stavby novinářům zástupci DPP a magistrátu. Stavba vyjde na zhruba 840 milionů korun a 85 procent z částky město získá z evropských fondů.

Trať o délce 2,3 kilometru s pěti zastávkami povede z nynější smyčky v zastávce Divoká Šárka Evropskou a poté zahne do Vlastiny ulice, kterou podnik upraví a mimo jiné do ní vysadí 170 stromů. Na konci kolejí na sídlišti Dědina vznikne parkovací dům pro 290 aut, který nahradí parkovací místa, jež zanikla kvůli stavbě, a bude fungovat pro rezidenty v režimu modrých zón.

Stavbu budou v příštím roce doprovázet dopravní omezení v Evropské, kde bude podle náměstka primátora pro dopravu Adama Scheinherra (Praha Sobě) nutné začátkem roku omezit dopravu do dvou pruhů. Dodal, že DPP v soutěži na dodavatele, kterým je firma Subterra, hleděl nejen na cenu, ale i na délku stavby, která bude 16 měsíců.

Proměna čeká Vlastinu ulici, kterou větší část trati povede. Ve středu ulice bude stromořadí a od něj k oběma okrajům zatravněná tramvajová trať. Vedle budou jízdní pruhy a místa pro podélné parkování aut. Ulice se tak na jižním okraji mírně rozšíří a ukrojí část sousedního areálu ve správě ministerstva obrany. Nové stromořadí bude v úseku mezi Drnovskou ulicí a tramvajovou tratí.

Na trati bude pět párů zastávek. Ve směru z centra to budou Divoká Šárka na Evropské ulici mezi křižovatkami s Libockou a Vlastinou ulicí. Dále zastávka Vlastina před křižovatkou ulic Vlastina a U Silnice, Sídliště na Dědině u budovy nákupního centra a České pošty, předposlední bude Ciolkovského a konečná Dědinská.

Prodloužení trati se podle Scheinherra připravovalo 12 let, ale počítalo se s ní už od roku 1947, kdy začala fungovat smyčka v Divoké Šárce. Ta zůstane zachována. Proti prodloužení se v minulosti postavili někteří obyvatelé Dědiny. Obávali se například úbytku zeleně a parkovacích míst.

Praha připravuje i další tramvajové tratě. Nedávno DPP otevřel asi kilometrový úsek kolejí ze stanice Sídliště Barrandov do Holyně, který v budoucnu plánuje prodloužit do Slivence. Loni podnik dokončil smyčku na Zahradním Městě a prodloužení kolejí z Pražského povstání na Pankrác a před časem zahájil stavbu nové smyčky u stanice metra Depo Hostivař a trati z Modřan do Libuše. V létě chce začít s budováním mostu mezi Dvorci a Zlíchovem, který bude určen pro tramvaje, pěší a cyklisty.

Ohodnoť článek

Autoři | Foto Metroprojekt

Štítky ČR, stavby, správa, MHD, EK, tramvaje, Dopravní podnik hl.m.Prahy, Praha, Dopravní podnik hl. m. Prahy, tramvajová dráha, Divoká Šárka, parkování, Adam Scheinherr, Praha sobě, Subterra, Česká pošta, Ministerstvo obrany České republiky

Komentáře

Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.

Dopravní podnik zahájil stavbu tramvajové trati z Divoké Šárky na Dědinu  |  Doprava  |  Zprávy  |  Pražská Drbna - zprávy z Prahy

Můj profil Bez reklam

Přihlášení uživatele

Přihlásit se pomocí GoogleZaložením účtu souhlasím s obchodními podmínkami, etickým
kodexem
a rozumím zpracování osobních údajů dle poučení.

Zapomenuté heslo

Na zadanou e-mailovou adresu bude zaslán e-mail s odkazem na změnu hesla.