pondělí 4. července 2022 Prokop

Konec spalovacích motorů od roku 2035? Chceme, aby byla Praha připravena na změnu, říká Scheinherr

Poslankyně Evropského parlamentu Veronika Vrecionová (ODS) rozeslala novinářům zprávu o tom, že občanští demokraté zásadně odmítají kroky směřující k zákazu spalovacích motorů od roku 2035, které mají na svých jednáních projednat Rada Evropské unie a Evropská komise. Zeptali jsme se náměstka primátora pro dopravu Adama Scheinherra (Praha sobě), jak se na případný zákaz spalovacích motorů chystá Praha.

„Mám obavy z nedostatku elektrické energie“

„Pro zákaz prodeje aut se spalovacími motory jsem nehlasovala, považuji ho za špatné rozhodnutí. Omezí dostupnost osobních aut pro občany a bude mít výrazně negativní dopad na celou českou ekonomiku. Sázka na jednu kartu – elektromobilitu, se nám bohužel nemusí vyplatit,“ uvedla ve zprávě pro novináře poslankyně Evropského parlamentu Veronika Vrecionová.

Vrecionová uvedla, že elektřina je správnou cestou například v městské mobilitě, kdy pomáhá čistit vzduch nebo omezit hluk. „Mám obavy z nedostatku elektrické energie. Jestliže miliony malých elektráren v autech chceme nahradit elektřinou ze sítě, tak ji musíme někde vyrobit,“ dodala.

KOMENTÁŘ: Dopravní peklo se nekoná. Bitvu o Barranďák vyhrávají řidiči

Měl to být týden dopravního kolapsu a start dopravního pekla. Začátek oprav Barrandovského mostu však k velkému zklamání opozice i médií žádné drama nepřinesl. Auta jedou plynule, řidiči nešílejí v extrémních kolonách, všechno jde vlastně docela...

„Snažíme se, aby Praha byla na tuto změnu adekvátně připravena i v oblasti individuální automobilové dopravy“

Podle náměstka primátora pro oblast dopravy Adama Scheinherra (Praha sobě) je rozhodnutí o ukončení výroby vozidel se spalovacími motory od roku 2035 očekávatelné, a to zejména s ohledem na mezinárodní závazky a sílící tlak na eliminaci produkce oxidu uhličitého a dalších škodlivých látek.

„Praha má zpracovanou Strategii podpory alternativních pohonů. V úzké spolupráci s dopravním podnikem pracujeme na elektrifikaci linek městské hromadné dopravy nebo nasazování elektrobusů. K tomu je potřeba si uvědomit, že již nyní má výrazný podíl na přepravě cestujících kolejová doprava, tedy metro, tramvaje a železnice. Dále pracujeme na vytvoření sítě dobíjecích stanic, respektive možnosti dobíjení z veřejného osvětlení nebo změnách v oblasti city logistiky. Jinými slovy snažíme se, aby Praha byla na tuto změnu adekvátně připravena i v oblasti individuální automobilové dopravy,“ uvedl pro naši redakci Adam Scheinherr.

Bývalý šéf dopravního podniku Ďuriš zakládá hnutí Praha bez chaosu a míří do politiky

Jaroslav Ďuriš pracoval v pražském dopravním podniku třicet let. Začínal v provozních pozicích, po revoluci se dostal do středního managementu a od roku 2002 šéfoval personálnímu oddělení. Později působil jako ředitel českobudějovického...

„Parametry by se mohly dát nastavit, ale vyžaduje to, aby politici měli odvahu na to to uskutečnit“

K případnému omezení automobilové dopravy v centru Prahy se pro redakci Pražské Drbny v nedávném rozhovoru vyjádřil i bývalý šéf pražského dopravního podniku Jaroslav Ďuriš, který ve stejném rozhovoru oznámil i vznik nového politického hnutí s názvem Praha bez chaosu.

„Obecně bych řekl, že to možné je. Parametry by se mohly dát nastavit, ale vyžaduje to, aby politici měli odvahu na to to uskutečnit,“ odpověděl Jaroslav Ďuriš na otázku, zda je možné dostat lidi z aut v centru do MHD.

Hodnocení článku je 20 %. Ohodnoť článek i Ty!

Foto Jan Luxík

Štítky doprava, motory, automobily, MHD, Praha

Komentáře

Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.

Přihlášení uživatele

Zapomenuté heslo

Na zadanou e-mailovou adresu bude zaslán e-mail s odkazem na změnu hesla.