Počasí dnes15 °C, zítra20 °C
Pátek 26. dubna 2024  |  Svátek má Oto
Bez reklam

Výluky mezi Smíchovem a Radotínem v červenci skončí. Přestavba trati stála přes tři miliardy

Výluky na pražské železnici mezi Smíchovem a Radotínem od července skončí. Správa železnic otevře zmodernizovaný úsek, na němž budou vlaky po přestavbě jezdit po zrekonstruované čtyřkolejné trati. Na novém místě také začne fungovat zastávka Velká Chuchle.

Stavět se začalo před téměř třemi lety

Přestavba trati a s ní spojené výluky začaly na podzim 2019. „Stavba se už přehoupla do finální fáze. Aktuálně probíhá výstavba nástupiště ve Velké Chuchli, které se otevře v červenci, dodělává se podchod v Radotíně a chystá se výstavba nové nádražní budovy,“ řekl při kontrolním dni na stavbě ministr dopravy Martin Kupka (ODS).

Rekonstrukce celého úseku o délce devět kilometrů stála kolem 3,6 miliardy korun. Po přestavbě by se měla na trati zvýšit rychlost vlaků i zkrátit časy průjezdu. Modernizace propojila dvě dvoukolejné trati mezi Radotínem a Velkou Chuchlí, které byly dosud oddělené. Zrekonstruovaná byla také železnice mezi Smíchovem a Velkou Chuchlí, ta ovšem zůstala dvoukolejná. Další změnou je nové místo zastávky ve Velké Chuchli, která se přesunula k tamnímu čtyřkolejnému přejezdu blíže k centru městské části.

V Radotíně budou ještě stavět novou výpravní budovu

V současnosti ještě pokračují práce na železničním svršku na kolejích u Radotína. V podchodu pro pěší do ulice Na Betonce v Praze-Radotíně dělníci pokládají obklady, dlažbu a zavádějí elektroinstalaci. Pokračuje i výstavba trakční měnírny v Chuchli. Dále pokračuje budování kabelových tras v rámci celé stavby a výstavba kabelovodu ve stanici Praha-Radotín. Na zastávce Praha-Velká Chuchle se pak dokončuje výstavba nástupiště.

Tím ovšem práce v úseku ještě úplně neskončí. Ve stanici Praha-Radotín začne ve druhé půlce roku stavba nové výpravní budovy s halou pro cestující. V příštím roce by také měla ve Velké Chuchli začít stavba nového nadjezdu nad železniční tratí, který nahradí dosud velmi vytížený železniční přejezd. Stát nyní pro stavbu za 420 milionů korun vykupuje potřebné pozemky, ještě během června chce požádat o stavební povolení.

Za šest let se bude stavět nová trať do Berouna

Na dokončení práce bude pokračovat další modernizace, tentokrát v úseku mezi Karlštejnem a Berounem. Dvouletá stavba za 1,6 miliardy korun by měla začít v příštím roce a jeho součástí bude kromě rekonstrukce železniční infrastruktury také kompletní rekonstrukce železniční zastávky Srbsko. Za dva roky je dále v plánu modernizace části trati na odbočce Berounka až Karlštejn. Stavba za osm miliard korun začne mostem přes Berounku v Černošicích, pokračovat bude do Všenor, Dobřichovic, Řevnic, Zadní Třebáně a skončí v Karlštejně. Zahrnovat bude několik nových mimoúrovňových křížení a podchodů.

V roce 2028 pak má začít stavba nové trati z pražského Smíchova do Berouna, při níž by měl vzniknout 24,7 kilometru dlouhý Tachlovický tunel. Stavba za desítky miliard korun má výrazně zrychlit železniční spojení na trase, která je součástí trati mezi Prahou, Plzní a Mnichovem.

Hodnocení článku je 54 %. Ohodnoť článek i Ty!

Autoři | Foto Ministerstvo dopravy

Štítky železnice, stavby, vláda, Radotín, Smíchov, Velká Chuchle, stavba, rekonstrukce, Správa železniční dopravní cesty, Martin Kupka, Beroun, Karlštejn

Komentáře

Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.

Výluky mezi Smíchovem a Radotínem v červenci skončí. Přestavba trati stála přes tři miliardy  |  Doprava  |  Zprávy  |  Pražská Drbna - zprávy z Prahy

Můj profil Bez reklam

Přihlášení uživatele

Uložené články mohou používat pouze přihlášení uživatelé.

Přihlásit se pomocí GoogleZaložením účtu souhlasím s obchodními podmínkami, etickým
kodexem
a rozumím zpracování osobních údajů dle poučení.

Zapomenuté heslo

Na zadanou e-mailovou adresu bude zaslán e-mail s odkazem na změnu hesla.