Pražský dopravní podnik podepsal smlouvu o stavbě nové vozovny v Hloubětíně. Práce budou trvat dva roky a skoro dva měsíce, začnou letos v září a budou stát 1,3 miliardy korun. Vozovna by měla být zprovozněna v říjnu roku 2024.
Vozovnu postaví firmy VCES z francouzské skupiny Bouygues Construction a Chládek & Tintěra, které v tendru nabídly cenu o necelých 246 milionů korun menší než předpokládal projekt.
„V případě Hloubětína po více než 70 letech začneme v Praze stavět novou, moderní, kapacitnější tramvajovou vozovnu šetrnou k životnímu prostředí. Další by v blízké budoucnosti mohla vzniknout v oblasti Braníka, kde zásadně chybí a její výstavbou bychom dokázali s DPP do budoucna každoročně snížit provozní náklady vznikající zbytečným přejížděním tramvají vypravovaných z vozoven v jiných částech města,“ uvedl v tiskové zprávě Adam Scheinherr, náměstek primátora pro oblast dopravy.
Budova haly bude rozdělena do dvou částí. Deponovací, kam se vejde až 61 článkových tramvají délky až 32 metrů, a opravárenskou se šesti stanovišti s kapacitou až 12 vozidel.
Na střechu umístí fotovoltaické panely, které budou zajišťovat proud pro vozovnu včetně klimatizace haly. Počítá se i se sbíráním dešťovky na mytí tramvají, vytápět se bude úspornými čerpadly a sálavými panely, svítit se bude jen pomocí LED technologií.
„Samotná výstavba nové vozovny Hloubětín by měla trvat 773 dnů, její zprovoznění očekáváme ve druhé polovině října 2024. Předpokládané celkové náklady na výstavbu celé vozovny Hloubětín jsou téměř 1,9 miliardy korun, což zahrnuje už zrealizované práce, jako je příprava projektu, bourání staré deponovací haly, odvoz sutin a výstavba první etapy, tj. nového energocentra. Jaký bude nakonec konečný účet bude záležet na vývoji inflace v dalších měsících,“ dodal Petr Witowski, generální ředitel dopravního podniku.
Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.