pondělí 23. května 2022 Vladimír

Dopravní omezení na Barrandovském mostě nastanou už v sobotu

Nejvytíženější most v České republice, na kterém denně projede přes 140 tisíc aut, čeká příští týden začátek kompletní rekonstrukce, doprava na něm ale bude omezena už tento víkend. Bude se na něj totiž stavět dopravní značení. V neděli večer pak přijede těžká technika a v pondělí se začne s frézováním.

Rampu se Strakonicke zbourají celou

„Vše začne v sobotu, když začne zhotovitel osazovat dopravní značení a přidělávat vodorovné dopravní značení. To bude probíhat celý víkend 14. a 15. května. V nedělních večerních hodinách začnou na most najíždět těžké stroje, frézy, bagry, sklápěče,“ uvedl na tiskové konferenci náměstek pro dopravu Adam Scheinherr (Praha Sobě).

V pondělí začíná první etapa rekonstrukce mostu, která potrvá 110 dní. Podle Scheinherra se bude opravovat nejzchátralejší část mostu, jeho jižního polovina.

„Je to spojeno s kompletní rekonstrukcí rampy ze Strakonické. Ta je bohužel z takové konstrukce, od které se pro výstavbu nových mostů v minulých letech upustilo. Je náchylná ke korozi a náročná na údržbu. Rampa proto musí být jako jediná zcela zbourána a vyměněná za novou,“ vysvětlil.

„Očekáváme, že prvních deset dní bude na Strakonické nejkomplikovanější situace"

V pondělí také začne frézování vozovek jak na samotném mostě, tak na rampě ze Strakonické ulice. Ve středu budou pokračovat bouráním rampy ze Strakonické a zároveň římsy na mostě. Bude omezen jeden jízdní pruh na podjezdu pod mostem a práce budou probíhat deset dní.

„Očekáváme, že prvních deset dní bude na Strakonické nejkomplikovanější situace. Během této doby dojde ke zbourání a pruh se zase obnoví,“ dodal Scheinherr.

Dopravu bude sledovat speciální tým

„V rámci hlavní dopravní ústředny jsme zřídili pracovní tým, který bude nonstop online monitorovat stav dopravy na Barrandovském mostu i jeho okolí. A po vyhodnocení lokální situace bude navrhovat případná opatření a nastavení křižovatek,“ oznámil generální ředitel Technické správy komunikací Josef Sinčák.

Během dopravních simulací posuzovali celkem 37 světelných křižovatek, na kterých se bude upravovat řízení dopravy, aby to umožnilo lepší propustnost v tom směru, který je náhradní nebo objízdný. Na obou koncích mostu bude také neustále připravena odtahová služba.

Domluvena je podle Scheinherra i spolupráce s Pražskými službami, které nebudou vyvážet koše a popelnice v rámci objízdných tras v dopravních špičkách.

Ohodnoť článek

Foto Technická správa komunikací

Štítky barrandovský most, rekonstrukce, omezení, doprava, tsk

Komentáře

Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.

Přihlášení uživatele

Zapomenuté heslo

Na zadanou e-mailovou adresu bude zaslán e-mail s odkazem na změnu hesla.