Pražský dopravní podnik začal v pondělí 28. března s opravou tramvajové trati včetně estakády z Ohrady na Palmovku. Po dobu rekonstrukce, která by měla trvat do května 2023, bude v lokalitě zavedena náhradní autobusová doprava.
Estakáda u Krejcárku je největším mostem, který má dopravní podnik ve správě. Práce zahrnují kompletní obměnu tramvajové trati včetně trakčního vedení, rekonstrukci mostu a tramvajové zastávky Krejcárek. Stavebníci přeloží optické sítě, vymění dráhové kabely a zrekonstruují osvětlení mostu. Celá rekonstrukce vyjde na 239,5 milionu korun bez DPH.
„Tuto rekonstrukci jsme připravovali tak, aby se uskutečnila před rekonstrukcí Libeňského mostu a dopady na cestující v oblasti Palmovky nebyly takové," řekl náměstek pražského primátora pro oblast dopravy Adam Scheinherr (Praha Sobě).
Od pondělí 28. března musí cestující počítat s výlukou na trati. Mezi Ohradou a Palmovkou bude jezdit náhradní autobusová doprava s číslem X10 a v nočním provozu s číslem X95. Ta by měla jezdit z Ohrady ulicí Pod Krejcárkem do Novovysočanské a následně po Spojovací přes Balabenku na Palmovku. Zpět na Ohradu budou autobusy jezdit ulicí Pod Plynojemem. Upravená bude trasa tramvajových linek s číslem 1, 6, 10, 11, 13, 14, 19 a 95.
Letošní největší investiční akce na současné pražské tramvajové síti se dotkne rovněž provozu na železničních tratích, které vedou pod estakádou Krejcárek. Výluky budou podle zástupců dopravního podniku a zhotovitelských firem pouze v době montáže ochranných lávek pod mostní konstrukcí ve večerních nebo nočních hodinách. První z výluk je plánována na noc z 2. na 3. května, další pak v následujících dnech do 11. května.
„Tramvajová trať z Ohrady na Palmovky, díky své neobvyklé konstrukci otevřeného kolejového svršku, byla velkou výzvou pro údržbu. Výluk a oprav na ní bylo požehnaně, celkem čtrnáct. První, záruční proběhla už v roce 1993, poslední rozsáhlejší v prosinci 2009, nicméně kvůli korozi stojiny kolejnic jsme zde drobnější opravy museli provést loni i předloni. Tato investiční akce by měla zajistit, aby samotná estakáda Krejcárek vydržela dalších alespoň 30 let a oblouky tramvajové tratě minimálně následujících 10,“ dodal technický ředitel dopravního podniku Jan Šurovský.
Praha bude letos rekonstruovat také jižní část Barrandovského mostu a nájezd na něj ze Strakonické ulice. Povrch komunikace budou silničáři opravovat na Hlávkově mostě, kde bude jeden jízdní pruh od začátku dubna do konce května uzavřen u tramvajové zastávky ve směru do centra. Dopravu nyní omezuje také rekonstrukce kolejí na Rašínově nábřeží v Podskalí, která začala v únoru a potrvá do 1. dubna. V případě Libeňského mostu již byl vybraný dodavatel a práce by měly začít letos. Rekonstrukci vyžaduje také Palackého most.
Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.