České dráhy budou v následujících deseti letech nadále provozovat regionální vlaky v Praze. Zástupci dopravce a hlavního města dnes podepsali smlouvu, která počítá s postupnou obnovou vozového parku, posilováním počtu spojů a také se zaváděním nových linek. Obě strany to dnes uvedly na tiskové konferenci. Smlouva navazuje na dohodu drah se Středočeským krajem. Za příští rok dráhy od Prahy dostanou 1,01 miliardy korun, dalších 2,1 miliardy korun pak od kraje.
V kraji a hlavním městě pojede podle kontraktu v průměru 1769 spojů denně. Smlouva počítá s 2211 vlaky a 5,14 milionu naježděných kilometrů ročně. Smlouva umožňuje také zapojení dalších dopravců, kteří při postupném otevírání trhu mohou převzít až čtvrtinu provozu. Zatím to ale není aktuální.
Státní dopravce se ve smlouvě zavázal k investicím do vlaků. Pro trať Praha-Kladno by dráhy měly koupit nové motorové vlaky v hodnotě mezi 850 miliony až jednou miliardou korun. Dalších skoro 645 milionů korun by mělo jít na modernizaci vozidel pro hlavní město a Středočeský kraj.
Zrekonstruováno bude například 71 vlaků CityElefant, které zajišťují většinu elektrifikovaných tratí. V plánu je také modernizace 49 Regionov. Za dva roky by v opravených vlacích například mělo fungovat internetové připojení. Další investice budou záviset na dalších dohodách Prahy a kraje. Smlouvy s hlavním městem i krajem zajišťují i některé konkrétní standardy dopravy, jako jsou například služby ve vlaku a jejich vybavení. Za jejich nedodržení mohou být vůči dopravci uplatněny sankce.
České dráhy budou podle smlouvy zajišťovat i prodej jízdenek, a to v 16 pražských a 69 středočeských místech. Ve vlacích bude také možné uplatňovat jízdenky Pražské integrované dopravy (PID).
Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.