středa 19. ledna 2022 Doubravka

Dopravní podnik vybral firmy pro monitoring stavby metra D, zaplatí za něj 792 milionů korun

Pražský dopravní podnik (DPP) podepsal smlouvu se sdružením firem SG Geotechnika, INSET, GeoTec-GS a PUDIS, které zajistí tzv. pasportizaci a monitoring pro plánovanou stavbu metra D. V tiskové zprávě o tom informovala mluvčí podniku Aneta Řehková. Uzavření smlouvy podle ní umožnilo rozhodnutí Úřadu pro ochranu hospodářské soutěž (ÚOHS), který zamítl rozklad proti výsledku tendru.

Operátoři zcela pokryjí metro signálem LTE do konce roku

Pražské metro bude kompletně pokryté mobilním signálem LTE do konce letošního roku. Signál přitom bude nejen ve stanicích, ale i v tunelech. Jedinou výjimkou je stanice Jiřího z Poděbrad, která prochází rekonstrukcí a pokryta bude po jejím...

ÚOHS již dříve potvrdil platnost tendru na stavbu nové linky metra. "Díky podpisu smlouvy s dodavateli komplexního geotechnického monitoringu a pasportizace se nám podařilo do složité skládačky metra D doplnit předposlední dílek. Jakmile získáme ten poslední, tj. pravomocné stavební povolení, můžeme začít stavět,“ uvedl ředitel DPP Petr Witowski. Cena vzešlá z tendru na monitoring je podle podniku o zhruba 100 milionů korun nižší, než ta předpokládaná.

DPP získal v létě nepravomocné stavební povolení pro stavbu nové linky, proti tomu se však odvolala část obyvatel Pankráce. Nyní magistrát čeká, až úřady odvolání vypořádají. "Jsme připraveni stavbu v řádu jednotek týdnů zahájit, pevně věřím, že se nám to příští rok podaří," uvedl primátorův náměstek Adam Scheinherr (Praha Sobě).

Pasportizace stavby spočívá podle informací podniku v popisu a hodnocení nadzemních a podzemních staveb, kterých se výstavba dotkne nebo dotknout může. Na pasportizaci poté naváže monitoring staveb při samotné výstavbě.

V první fázi vznikne metro mezi Pankráci a Novými Dvory a pokračovat pak bude do Depa Písnice. V budoucnu má být postavený úsek z Pankráce na náměstí Míru. Kam povede případně metro z náměstí Míru, zatím nebylo rozhodnuto. Jednou z variant bylo náměstí Republiky, podle druhé by měla trasa zamířit na Žižkov a dále do Vysočan. Celková předpokládaná cena je podle letošní aktualizace 97,79 miliardy korun a investorem je DPP.

Ohodnoť článek

Autoři | Foto Jan Luxík

Štítky ČR, MHD, stavby, správa, Praha, Dopravní podnik hl.m.Prahy

Komentáře

Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.

Přihlášení uživatele

Zapomenuté heslo

Na zadanou e-mailovou adresu bude zaslán e-mail s odkazem na změnu hesla.