Do konce letošního roku bude pokračovat geologický průzkum pro stavbu pražského metra D z Pankráce do Písnice, a to na zbylých dvou ze čtyř míst. Vyhotovena bude následně také závěrečná zpráva. Uvedl to vedoucí odboru komunikace dopravního podniku (DPP) Daniel Šabík. Zmíněný průzkum byl zahájen v červnu 2019 a na dvou místech skončil loni v létě. Jako první má vzniknout úsek z Pankráce na Olbrachtovu a následně Nové Dvory, který vyjde předběžně na asi 52,09 miliardy korun.
Průzkum podnik naplánoval na čtyři místa. Prvá jsou v prostoru sjezdu a nájezdu na ulici 5. května a mezi budovou České pošty na Budějovické ulici a křižovatkou ulic Na Pankráci, Na Strži a Budějovická. Třetí je v ulici Na Strži mezi hřbitovem a ulicí Neveklovskou a poslední mezi křižovatkou ulic Na Strži a Antala Staška a supermarketem ve Vikově ulici.
Na prvních dvou trval jeden rok a skončil loni v létě. „Na zbylých dvou větších lokalitách bude geologický průzkum pokračovat do konce letošního roku. Závěrečné zprávy zhotovitelé vypracují obdobně po dokončení geologického průzkumu na obou lokalitách,“ uvedl Šabík.
Oblast Pankráce má složité geologické prostředí, proto podnik průzkum zahájil. Výsledky slouží k upřesnění technologií ražeb nebo kde a jak bude třeba použít takzvané betonové injektáže. Šachty, štoly a další podzemní prostory, které při průzkumu vzniknou, nebudou zasypány, ale využity pro metro.
Podnik již podepsal smlouvu se zhotovitelem metra mezi Pankrácí a Olbrachtovou, kterým je mezinárodní sdružení společností Subterra, Hochtief, Strabag, Hochtief Infrastructure a Ed. Züblin AG. „Na tuto stavbu máme stavební povolení, nicméně zatím je nepravomocné. Vydání očekáváme v optimistické variantě na konci letošního roku, v pesimističtější na jaře 2022,“ sdělil Šabík. Jakmile povolení DPP získá, začne stavět.
Současně DPP připravuje zadávací dokumentaci pro vyhlášení veřejné zakázky na stavbu a monitoring stavby úseku z Olbrachtovy na Nové Dvory. „Jejich vyhlášení předpokládáme v průběhu prvního čtvrtletí příštího roku. Kromě toho pokračujeme s majetkoprávním vypořádáváním pozemků v oblasti Libuše a Písnice,“ dodal Šabík.
V první fázi vznikne metro mezi Pankráci a Novými Dvory a pokračovat pak bude do Depa Písnice. V budoucnu má být postavený úsek z Pankráce na náměstí Míru. Kam povede případně metro z náměstí Míru, zatím nebylo rozhodnuto. Jednou z variant je náměstí Republiky, podle druhé by měla trasa zamířit na Žižkov a dále do Vysočan. Celková předpokládaná cena je podle letošní aktualizace 97,79 miliardy korun, investorem je DPP.
Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.