Zakopávání o sdílené koloběžky, které jejich uživatelé po jízdě prostě pohodí na chodník, případně je sice řádně zaparkují alespoň na kraj chodníku, ale vandalové je pohodí na místo, kudy procházejí lidé, už se v Praze stalo bohužel tradičním koloritem. Městská část Praha 3 se s tímto neduhem nechce smířit, a tak se dohodla se společností Lime, že právě v této městské části budou sdílené koloběžky a sdílená kola parkovat pouze na místech k tomu určených.
Praha 3 podporuje jak cyklodopravu ve městě, tak služby sdílené mikromobility a v minulém roce dokonce založila systém CYRIL pro parkování kol a koloběžek a vyhradila v něm asi 200 parkovacích míst.
„Od uživatelů kol a koloběžek těžko můžeme vyžadovat správné parkování, když je míst pro parkování kol kritický nedostatek. Vedení měst jsou tradičně fixována na řešení problému nedostatku parkování pro auta, potřeby parkování kol se většinou přehlížejí. V Praze 3 jsme se na to zaměřili a v systému CYRIL máme aktuálně kolem dvou set míst, kde lze kolo nebo koloběžku odložit. Za takových podmínek byla dohoda se společností Lime jednoduchá. Počet povalujících se koloběžek na nevhodných místech teď výrazně klesne. Jízdu na kole a tzv. mikromobilitu vnímáme jako přirozenou součást organismu města. S tímto přístupem mohou fungovat služby mikromobility daleko lépe než tam, kde je chtějí vyhnat,“ uvedl místostarosta Prahy 3 Ondřej Rut (Strana zelených).
Věc funguje jednoduše, mobilní aplikace, přes kterou si uživatelé kolobežku půjčili, pomocí GPS pozná, zda uřivatel vrací kolobežku v místě, kde je to možné. Pokud se uživatel pokusí ukončit jízdu jinde, aplikace mu to neumožní. Uživatelé koloběžek pohodlně zjistí, kde mohou správně zaparkovat díky mapovému portálu CYRIL.
„Jsme rádi, že se nám s městskou částí Praha 3 podařilo uzavřít spolupráci, která má za cíl sjednotit způsob parkování pro uživatele sdílené mikromobility. Věříme, že se náš pilotní projekt osvědčí a brzy podobnou spolupráci uzavřeme i s ostatními pražskými městskými obvody,“ řekl provozní manažer Lime v ČR Václav Petr.
Praha 3 zároveň požádala všechny subjekty provozující služby sdílené mobility, aby CYRIL převzali do svých systémů a omezili parkování pouze na tato místa. Dosud tak fungují Rekola, Bolt, NextBike a od minulého týdne se přidala společnost Lime.
Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.