Velká proměna čeká vlakovou stanici v Radotíně. Nový vzhled získá i výpravní budova

Železniční stanici v pražském Radotíně letos čeká zásadní proměna. Správa železnic tu chystá například modernizaci nástupišť i podchodu. Po dnešním kontrolním dni k rekonstrukci to uvedl ministr dopravy Karel Havlíček (za ANO). Přestavba stanice je součástí rekonstrukce trati mezi Smíchovem a Černošicemi za 3,6 miliardy korun. Dvě třetiny projektu jsou už dokončeny.

Dvě nová vnější nástupiště

V Radotíně vzniknou ve stanici dvě nová vnější nástupiště a po jednom takzvaném ostrovním a jazykovém. Cestující se na ně budou moci dostat zrekonstruovaným podchodem pod celou stanicí a novým podchodem pro pěší, který vznikne v místě zrušeného železničního přejezdu. Bezbariérovost stanice zajistí výtahy a šikmé rampy.

Správa železnic zároveň připravuje stavbu nové výpravní budovy v Radotíně, která bude jižně od stávající stavby. Půjde o jednopodlažní budovu s halou pro cestující, s pokladnami, veřejnými toaletami a doplňkovými komerčními prostory. Stavba by měla začít příští rok v srpnu. Zájem o prostory v ní má například městská část Prahy 16, která zde chce služebnu pro městskou policii.

Přestavba železnice ze Smíchova do Černošic začala v srpnu 2019

Přestavba železnice ze Smíchova do Černošic začala v srpnu 2019 a potrvá do příštího roku. Stavba zahrnuje především rekonstrukci železničního spodku a svršku, mostů, propustků i nástupišť. Na části trati mezi Radotínem a Velkou Chuchlí vznikne čtyřkolejná trať, zmodernizována budou technologická zařízení na trati. Zvýší se tak kapacity dráhy a traťová rychlost i bezpečnost železničního provozu. Klasické soupravy zde budou moci po dobudování dálkového zabezpečovacího zařízení jezdit až 130 kilometrů za hodinu, soupravy s naklápěcími skříněmi ještě o deset kilometrů za hodinu rychleji.

Součástí projektu je posun zastávky Praha-Velká Chuchle blíže k obytné zástavbě. Kvůli zvýšení kapacity dráhy vzniká nová odbočka Závodiště, a to v prostoru severně od stávajícího přejezdu ve Velké Chuchli. Zahrne i odbočku Tunel, která mění na výjezdu z tunelu jednokolejnou trať z Vršovic na dvoukolejnou.

V současné době stavaři mimo jiné v Radotíně staví novou protihlukovou stěnu a pracují na rekonstrukci technologické přístavby výpravní budovy v Radotíně.

Hodnocení článku je 20 %. Ohodnoť článek i Ty!

Chceš nám něco sdělit?Napiš nám

Napiš do redakce

Pošli nám tip na článek, reakci na daný článek nebo jakoukoliv zpětnou vazbu.

* Soubor není povinné přikládat.
Napište první písmeno abecedy.

Štítky ČR, stavby, železnice, Praha, Radotín, rekonstrukce, Černošice, Smíchov, Správa železniční dopravní cesty, Karel Havlíček, ANO 2011, Velká Chuchle

Komentáře

Přihlášení uživatele

Přihlásit se pomocí GoogleZaložením účtu souhlasím s obchodními podmínkami, etickým
kodexem
a rozumím zpracování osobních údajů dle poučení.

Zapomenuté heslo

Na zadanou e-mailovou adresu bude zaslán e-mail s odkazem na změnu hesla.