Na začátku letošního června se do pražských ulic vrátí tramvajová linka číslo 19. Cestující po nové trati doveze až ke stanici metra Pankrác. Linka také bez přestupu propojí Lehovec, Palmovku, Žižkov, Strašnice a Vršovice. Jde o ty části města, které v dnešní době přímé spojení nemají. Na scénu se linka vrátí ve chvíli, kdy bude dokončena rekonstrukce tramvajové tratě v Táborské, Vladimírově a v ulici Na Pankráci.
Tramvaj číslo 19 se do ulic vrátí v trase, kterou mívala před rokem 2012. Trasa nové linky měří bezmála 17 kilometrů a bude mít 38 zastávek. Devatenáctka pojede ve všední dny i o víkendech, a to od rána až do pozního večera. Nasazovány na ni budou obousměrné kloubové tramvaje s nízkopodlažní částí. Je to z toho důvodu, jelikož na Pankráci trať nekončí klasickou smyčkou, kde se vůz může otočit, ale dočasnou úvratí. V budoucnu se očekává prodloužení až ke křižovatce Budějovické a Bystřické ulice.
Pondělí, 15. března 2021, 10:11
Pražský dopravní podnik zahájí v sobotu 27. března další etapu rekonstrukce tramvajové tratě Vladimírova – Táborská – Na Pankráci – Na Veselí – Soudní. Po zimní přestávce budou stavební práce pokračovat na Pankráci a v Nuslích, a to v ulicích Na...
Linka číslo 19 se v pražských ulicích poprvé objevila 29. července 1923. V té době jezdila z Libně kolem Prašné brány na Můstek, pak po Václavském náměstí k Muzeu a dále přes Tylovo náměstí do Nuslí. O dva roky později byla prodloužena poprvé na Pankrác. Nová trasa tak přivede letos v červnu linku 19 do míst, kde vozila své úplně první pražské cestující.
Se znovuzavedením linky 19 dojde k některým změnám dalších tramvajových linek. Například linka číslo 5 vypomáhá využíváné tramvaji číslo 9. Pětka nově pojede z Olšanského náměstí rovně Olšanskou uicí na Ohradu a k Vozovně Žižkov. Tady pak bude končit. Spojení mezi Seifertovou ulicí a Florou zajistí linka 15 a mezi Florou a Ústředními dílnami DP ji nahradí spoje linky číslo 16.
Středa, 14. dubna 2021, 08:00
Karolína Hubková je pražská řidička tramvají. Mezi širokou veřejností je na Instagramu známá pod přezdívkou Tramvajačka a tramvaje miluje. Jednu má vytetovanou na stehně, ve střešovickém depu se dokonce vdávala. Proč je Praha město tramvají, v čem...
Tramvaj číslo 13 bude nově končit u Olšanských hřbitovů společně s linkou 15, jelikož nové spojení z Vinohrad směrem do Nových Strašnic zajistí nově tramvajová linka číslo 16. Tato linka již nebude jezdit mezi zastávkami Želivského, Palmovka, Nádraží Vysočany a Lehovec. Právě na této trase ji vystřídá nová devatenáctka. Šestnáctka tak pojede z Želivského rovně ke Krematoriu Strašnice, na Vinici, Černokosteleckou a k Ústředním dílnám DP. Tady nahradí linky číslo 5 a 13 a nově z Nových Strašnic pojede bez jakéhokoliv přestupu až na Karlovo náměstí.
Tramvaj číslo 24 čeká zkrácení na Náměstí Bratří Synků. Směrem dál do Vršovic ji pak nahradí právě nová linka 19, a to společně s linkami 6 a 7, které tady dnes jezdí. Na rozdíl od linky 24 bude linka 19 v provozu i o víkendech a každý den večer.
Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.
Fakticky od Pankráce do Hloubětína se dá jet dost dobře metrem v podzemí, kde nepřekáží, jen je trochu delší, ale rychlejší. Ta tramvaj bude na povrchu již jen překážet a zmenšovat prostor zbytečným tramvajovým tělesem. Sice pár stanic na povrchu propojí jakoby navíc, ale za cenu, že bude překážet a i ty stanice jsou stávajícím způsobem nějak propojené i nyní. Jen tu oživují zbytečně zastaralý na povrchu překážející druh dopravy.