Praha 2 nesouhlasí s návrhem pražského magistrátu, který navrhuje úpravy dopravního režimu v oblasti Smetanova nábřeží a Malé Strany. Podle Dvojky se přesunem tranzitu až třiceti tisíc aut denně dramaticky zvýší dopravní zátěž v Praze 2. Pražský magistrát již dříve oznámil, že chce povolit průjezd Smetanovým nábřežím a Malou Stranou pouze místním, ostatní by se museli vrátit stejným směrem, odkud přijeli.
Opatření, které navrhuje pražský magistrát, spočívá v zákazu průjezdu motorových vozidel křižovatkou Letenská (Tomášská) na Malostranské náměstí a částí ulice Křižovnická v úseku Novotného lávka – Platnéřská. Zákaz se nebude vztahovat na vozidla s dlouhodobým parkovacím oprávněním pro ZPS oblast Praha 1 a Praha 2 na pravém břehu, Praha 5 na levém břehu Vltavy, dále vozidla IZS a MHD a vozidla se zvláštním povolením MHMP.
Úterý, 23. března 2021, 09:30
Vedení Prahy včera pověřilo pražský Institut plánování a rozvoje (IPR) vypracováním studie Křižovnická – Smetanovo nábřeží – Masarykovo nábřeží. Jejím cílem je změna dosavadního dopravního režimu místa. Lidé se budou moci těšit na plynulejší průjezd...
Podle Adama Scheinherra (PRAHA SOBĚ), náměstka pro oblast dopravy, by se pro rezidenty městských částí Praha 1, 2 a 5 nic nezměnilo. Změna by nastala pro řidiče, kteří místem pouze projíždějí. Ti sice budou moct autem do centra přijet jako doposud, ale průjezd jim bude zapovězen a budou se muset vrátit stejnou cestou, odkud přijeli.
Opatření by podle pražského magistrátu podstatně zvýšilo plynulost páteřních linek veřejné hromadné dopravy, snížilo hluk, emise, zvýšilo bezpečnost pro chodce a zajistilo, aby se po centru mohli pohodlně pohybovat lidé na vozíku.
S návrhem na omezení dopravy však nesouhlasí Praha 2. Podle starostky Prahy 2 Jany Černochové (ODS) má každá dopravní uzavírka v Praze negativní plošný dopad. Podle ní pražský primátor nedomýšlí, jak vážné dopady bude opatření mít.
Pokud by došlo k zneprůjezdnění Křižovnické ulice na jednom břehu Vltavy a Malostranského náměstí na druhém, reálně by podle Prahy 2 hrozilo, že v důsledku přesunu tranzitu vozidel jinam se změní ulice Resslova a Ječná v doslova parkoviště. Značně by došlo také ke zvýšení dopravy v ulicích Vyšehradská, Benátská a Lipová.
„Křižovatka ulic Ječná, Sokolská a náměstí I.P. Pavlova byla vyhodnocena jako nejhorší křižovatka v Praze vzhledem k množství škodlivých spalin. Místo řešení této životy ohrožující situace plánuje magistrát navést na toto kritické místo ještě více automobilů. To, že dnes lidé chodí v respirátorech, neznamená, že v budoucnu bude magistrát nutit občany nasazovat si tam plynové masky, aby z exhalací nezkolabovali,“ uvedl místostarosta Prahy 2 Jan Korseska (ODS).
Došlo by tak k dalšímu zvýšení tranzitní dopravy v Praze 2, a to i v rezidenčních oblastech nebo v blízkosti škol a úřadů. Omezení by tam mělo negativní vliv nejen na dopravní obslužnost a komfort obyvatel, ale také na životní prostředí.
Praha 2 poukazuje na nekoncepční rozhodování hlavního města v oblasti dopravy už dlouhodobě. Již v únoru Dvojka konstatovala, že městské části nejsou v oblasti dopravy dlouhodobě součástí rozhodovacího procesu metropole a k jejich stanoviskům se nepřihlíží. Na tuto problematiku již dříve poukázala například také Praha 5.
Úterý, 26. ledna 2021, 09:41
Radnice Prahy 5 zásadně odmítá plány na uzavření části Smetanova nábřeží a Malostranského náměstí, které navrhuje náměstek primátora hlavního města Prahy pro dopravu Adam Scheinherr. Vedení Prahy 5 argumentuje především nedostatečnou analýzou dopadů...
Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.