Radnice Prahy 5 zásadně odmítá plány na uzavření části Smetanova nábřeží a Malostranského náměstí, které navrhuje náměstek primátora hlavního města Prahy pro dopravu Adam Scheinherr. Vedení Prahy 5 argumentuje především nedostatečnou analýzou dopadů dopravních opatření.
Připravovaná uzávěra navazuje na již neprůjezdnou oblast Smetanova nábřeží z května minulého roku. V další etapě by mělo dojít k prodloužení neprůjezdnosti zmíněného úseku a k omezení dopravy kolem zastávek Staroměstská, Karlovy lázně a Národní divadlo. Dotčené zastávky plánuje magistrát rozšířit a přilehlé komunikace zcela uzavřít automobilové dopravě. Uvažuje se rovněž o znemožnění průjezdu Malostranského náměstí – zůstat má průjezdný pouze vjezd ulicí Karmelitskou ze strany od Prahy 5 a vjezd ulicí Letenskou ze směru od Prahy 7.
„Plánovaná magistrátní uzávěrka významně zatěžuje část historického centra a s ním i průjezdnost sousedních městských částí. Jmenovitě se jedná o Prahu 2, 6, 7 a naši městkou část. V dohledné době nás čeká již tak náročná rekonstrukce Barrandovského mostu, která významně zahltí dopravu v Praze 5, a pokud dojde ještě k uzavírce části historického centra Prahy, nastane přetížení komunikační sítě. Za Prahu 5 se záměrem Magistrátu rozhodně nesouhlasíme“, říká Jan Panenka, předseda Výboru dopravního městské části Praha 5.
Čtvrtek, 28. května 2020, 16:30
V nové rubrice s názvem Politická korida pražské zastupitelské kluby pravidelně konfrontujeme s tématy, která aktuálně hýbou Prahou. V těchto dnech je velkým tématem uzavření Smetanova nábřeží pro auta. Měl by být uzavřen jízdní pruh pro dopravu na...
Magistrát své rozhodnutí opírá o tvrzení, že dojde k zefektivnění hromadné dopravy a většímu prostoru pro pěší. Kromě nedostatečných analýz však vadí páté městské části dopad, který opatření přinese z hlediska průjezdnosti.
Adam Scheinherr už dříve o první části uzávěry uvedl, že koronakrize je stejně jako jakákoliv jiná krize příležitostí zamyslet se, co dělat jinak, než se věci zase vrátí do zajetých kolejí. „Stejně jako mnoho moderních metropolí na západ od Prahy využijeme úbytek provozu, abychom centrum města udělali přívětivější pro Pražany, naše spoluobčany z jiných měst, kteří do Prahy v létě přijedou na výlet, a především pro chodce obecně. Chci, aby novým standardem bylo víc prostoru pro lidi," řekl Scheinherr.
Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.