Počasí dnes8 °C, zítra8 °C
Pátek 19. dubna 2024  |  Svátek má Rostislav
Bez reklam

Letos bude dokončen geologický průzkum dostavby městského okruhu. Chybějící úsek bude měřit přes 10 kilometrů

Metropole letos dokončí geologický průzkum dostavby úseku městského okruhu Pelc-Tyrolky do Štěrbohol, známé též jako Vlasta. Město také zároveň pracuje na dokumentaci nutné pro územní řízení, která by měla být dokončena příští rok. Průzkum začal loni v červnu a chybějící úsek okruhu bude měřit 10,3 kilometru, větší část bude v tunelech. Není ještě jasné, kdy se začne stavět a také nebyly zatím vyčísleny ani náklady, ale hovoří se o 100 miliardách korun.

Detailní průzkum jako u metra není potřeba

Průzkumy budou dokončeny v první polovině roku. Zatím nemám informace, že by se objevily nějaké významné komplikace,“ řekl náměstek primátora Adam Scheinherr (Praha Sobě).

Při průzkumu se nedělají štoly, jako je tomu třeba u stavby metra D na Pankráci, ale sondy a vrty. „Nenacházíme se v tak komplikovaných situacích. Budou tam pouze dílčí komplikace například okolo Libně, kde bude muset dojít k dočasné přeložce železniční trati. Komplikovanější místa, kde se musí udělat podrobnější průzkum, tam jsou, ale tak detailní průzkum jako u metra D není potřeba,“ řekl Scheinherr.

V Libni má v budoucnu například vzniknout železniční zastávka U Kříže, kterou požaduje zejména radnice Prahy 8. „Zastávka dává smysl i z celoměstského pohledu,“ uvedl Scheinherr.

Pokračování městského okruhu

Město v současné době připravuje pro stavbu Vlasty dokumentaci nutnou pro územní rozhodnutí. „Ta by mohla být hotova v příštím roce,“ řekl Scheinherr. Důležité je podle náměstka, že s podobou a vedením městského okruhu souhlasí všechny dotčené městské části. „Když si vzpomenete na virvál kolem Blanky, tak tady jsme přišli s podobou, která je přijatelná pro všechny. To si myslím, že je úspěch. Teď je důležité dodělat dokumentaci, aby se mohla projednat a mohlo začít územní řízení,“ řekl.

Vedení Prahy nechalo předloni přepracovat původní projekt dostavby. Proti dřívějšku jsou v aktuálním plánu z původních 4,2 kilometru na 8,5 kilometru prodlouženy tunely, změnily se výjezdy z nich a změněny jsou i podoby vybraných křižovatek. Na některých místech v blízkosti stavby budou pozemky určené pro výstavbu i pro novou zeleň.

Městský nebo také vnitřní okruh staví město ze svých zdrojů. Funguje v úseku z Pelc-Tyrolky tunelem Blanka směrem na Prahu 6 a 5 a Strahovským tunelem a Mrázovkou k Barrandovskému mostu a dále po Jižní spojce. Na východě města končí Štěrboholskou radiálou. Uvnitř okruhu žije zhruba půl milionu obyvatel. První část okruhu začala fungovat v 80. letech, naposledy byl v září 2015 otevřen tunelový komplex Blanka.

Hodnocení článku je 42 %. Ohodnoť článek i Ty!

Autoři | Foto mestskyokruh.info

Štítky ČR, správa, silnice, stavby, Praha, průzkum, tunel, Adam Scheinherr, metro, Štěrboholy, Praha sobě, Libeň, Pankrác

Komentáře

Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.

Letos bude dokončen geologický průzkum dostavby městského okruhu. Chybějící úsek bude měřit přes 10 kilometrů  |  Doprava  |  Zprávy  |  Pražská Drbna - zprávy z Prahy

Můj profil Bez reklam

Přihlášení uživatele

Uložené články mohou používat pouze přihlášení uživatelé.

Přihlásit se pomocí GoogleZaložením účtu souhlasím s obchodními podmínkami, etickým
kodexem
a rozumím zpracování osobních údajů dle poučení.

Zapomenuté heslo

Na zadanou e-mailovou adresu bude zaslán e-mail s odkazem na změnu hesla.