Letos bude dokončen geologický průzkum dostavby městského okruhu. Chybějící úsek bude měřit přes 10 kilometrů

Autoři , | Foto mestskyokruh.info

Metropole letos dokončí geologický průzkum dostavby úseku městského okruhu Pelc-Tyrolky do Štěrbohol, známé též jako Vlasta. Město také zároveň pracuje na dokumentaci nutné pro územní řízení, která by měla být dokončena příští rok. Průzkum začal loni v červnu a chybějící úsek okruhu bude měřit 10,3 kilometru, větší část bude v tunelech. Není ještě jasné, kdy se začne stavět a také nebyly zatím vyčísleny ani náklady, ale hovoří se o 100 miliardách korun.

Detailní průzkum jako u metra není potřeba

Průzkumy budou dokončeny v první polovině roku. Zatím nemám informace, že by se objevily nějaké významné komplikace,“ řekl náměstek primátora Adam Scheinherr (Praha Sobě).

Při průzkumu se nedělají štoly, jako je tomu třeba u stavby metra D na Pankráci, ale sondy a vrty. „Nenacházíme se v tak komplikovaných situacích. Budou tam pouze dílčí komplikace například okolo Libně, kde bude muset dojít k dočasné přeložce železniční trati. Komplikovanější místa, kde se musí udělat podrobnější průzkum, tam jsou, ale tak detailní průzkum jako u metra D není potřeba,“ řekl Scheinherr.

V Libni má v budoucnu například vzniknout železniční zastávka U Kříže, kterou požaduje zejména radnice Prahy 8. „Zastávka dává smysl i z celoměstského pohledu,“ uvedl Scheinherr.

Pokračování městského okruhu

Město v současné době připravuje pro stavbu Vlasty dokumentaci nutnou pro územní rozhodnutí. „Ta by mohla být hotova v příštím roce,“ řekl Scheinherr. Důležité je podle náměstka, že s podobou a vedením městského okruhu souhlasí všechny dotčené městské části. „Když si vzpomenete na virvál kolem Blanky, tak tady jsme přišli s podobou, která je přijatelná pro všechny. To si myslím, že je úspěch. Teď je důležité dodělat dokumentaci, aby se mohla projednat a mohlo začít územní řízení,“ řekl.

Vedení Prahy nechalo předloni přepracovat původní projekt dostavby. Proti dřívějšku jsou v aktuálním plánu z původních 4,2 kilometru na 8,5 kilometru prodlouženy tunely, změnily se výjezdy z nich a změněny jsou i podoby vybraných křižovatek. Na některých místech v blízkosti stavby budou pozemky určené pro výstavbu i pro novou zeleň.

Městský nebo také vnitřní okruh staví město ze svých zdrojů. Funguje v úseku z Pelc-Tyrolky tunelem Blanka směrem na Prahu 6 a 5 a Strahovským tunelem a Mrázovkou k Barrandovskému mostu a dále po Jižní spojce. Na východě města končí Štěrboholskou radiálou. Uvnitř okruhu žije zhruba půl milionu obyvatel. První část okruhu začala fungovat v 80. letech, naposledy byl v září 2015 otevřen tunelový komplex Blanka.

Hodnocení článku je 42 %. Ohodnoť článek i Ty!

Chceš nám něco sdělit?Napiš nám

Napiš do redakce

Pošli nám tip na článek, reakci na daný článek nebo jakoukoliv zpětnou vazbu.

* Soubor není povinné přikládat.
Napište první písmeno abecedy.

Štítky ČR, správa, silnice, stavby, Praha, průzkum, tunel, Adam Scheinherr, metro, Štěrboholy, Praha sobě, Libeň, Pankrác

Komentáře

Přihlášení uživatele

Přihlásit se pomocí GoogleZaložením účtu souhlasím s obchodními podmínkami, etickým
kodexem
a rozumím zpracování osobních údajů dle poučení.

Zapomenuté heslo

Na zadanou e-mailovou adresu bude zaslán e-mail s odkazem na změnu hesla.