Praha spolu s dopravním podnikem chtějí letos získat povolení na stavbu metra D. To by mělo vést z Pankráce do Písnice. V létě by měl skončit geologický průzkum a letos by také měly být dokončeny další zkušební vrty. Není však jasné, kdy stavba metra začne. Podle DPP by to mohlo být letos na jaře a první úsek by mohl být zprovozněn v druhé polovině roku 2028, kdy metro D propojí Pankrác a Písnici.
Podle náměstka pražského primátora Adama Scheinherra stavební řízení nyní pokračuje. „Doufáme, že v letošním roce získáme stavební povolení. Bude také dokončen geologický průzkum a vysoutěžen zhotovitel,“ dodal Scheinherr.
Loni v létě pražský dopravní podnik dokončil geologický průzkum dvou ze čtyř míst. V těchto místech jsou pak ještě prováděny další průzkumné geologické vrty, které také budou součástí budoucích prostor metra. Na zbylých dvou pak výzkum potrvá do léta letošního roku.
Středa, 10. června 2020, 19:00
Pražský magistrát a dopravní podnik (DPP) představily vítězné návrhy výtvarné soutěže na tři z osmi plánovaných stanic metra D. Ve stanicích Nádraží Krč, Nemocnice Krč a Nové Dvory je objeví díla Vladimíra Kopeckého, Jiřího Černického a Stanislava...
Stavba linky D měla původně začít už loni v září. Kvůli koronaviru se však prodloužilo například stavební řízení či lhůty pro výběrová řízení.
V první fázi výstavby vznikne metro mezi Pankrácí a Novými Dvory. Poté by mělo metro pokračovat do Depa Písnice. V budoucnu má být postaven úsek z Pankráce na náměstí Míru. Kam povede případně metro z náměstí Míru, zatím nebylo rozhodnuto. Jednou z variant bylo náměstí Republiky, podle druhé by měla trasa zamířit na Žižkov a dále do Vysočan.
Sobota, 28. listopadu 2020, 17:00
Linka metra D, která má propojit Písnici s Náměstí Míru a která by měla sloužit cestujícím od roku 2028, má své vlastní webové stránky. Lidé se na nich dozví zajímavosti ohledně linky metra D, detailní představení trasy, kompletní vizualizaci metra...
Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.
Co se vleče neuteče... Nicméně mám dojem, že původně už déčko mělo letos jezdit, a ne že bude "už" v září zahájena stavba. Ale ještě důležitější bude úsek Pankrác - Náměstí Míru. Nelze se totiž spolehnout na to, že bude Nuselský most sloužit ještě sto let bez závad! Mementem je třeba Libeňský nebo Barrandovský most nebo Trojská lávka a tak dále...