V rámci rekonstrukce traťového úseku mezi Prahou a Lysou nad Labem se opravuje další část, ze Mstětic do Prahy-Vysočan. Vznikne tím tak i nový přestup na metro na Rajské zahradě. Vysočany se dočkají nové stanice.
Přestavbou trati 231 ze Mstětic do Prahy-Vysočan vznikne nový tříkolejný úsek včetně zastávky Praha-Rajská zahrada, kde bude přestup na linku metra B. Stará nádražní budova ve Vysočanech se zbourá a nahradí jí nová odbavovací hala v úrovni rozšířeného podchodu z Paříkovy ulice.
Podle ředitele Správy železnic Jiřího Svobody plní trať 231 důležitou roli především v pražské příměstské dopravě. Během uplynulých desetiletí prošly některé stanice dílčími úpravami. „Poměrně čerstvou novinkou je nedávno dokončená celková rekonstrukce nádraží v Čelákovicích, kde mimo jiné vzniklo ostrovní nástupiště, na které je díky podchodům přístup z obou stran kolejí,“ vysvětlil Svoboda.
Ve stanici Praha-Vysočany stojí výpravní budova historicky uprostřed mezi dvěma původními tratěmi. Bude se muset změnit konfigurace kolejiště a vzniknou dvě ostrovní a jedno vnější nástupiště, na které se cestujícíc dostanou díky kombinaci pevných schodišť, eskalátorů a výtahů. Podle náměstka ředitele stavební správy západ SŽDC Ondřeje Göpferta se mělo začít stavět na jaře. Nakonec se začalo stavět ke konci června. Oproti původnímu odhadu, který byl tři a půl miliardy, cena vzrostla o další necelé dvě miliardy. Celkové investiční náklady tedy činí 5,4 miliardy korun.
Zhotovitelem stavby je společnost Mšetice-Vysočany, kterou tvoří Subterra (správce společnosti), OHL ŽS, Eurovia CS a Elektrizace železnic Praha. Ondřej Fuchs, generální ředitel Subterry uvedl, že pro jeho společnost má přestavba mimořádný význam. „Například v železniční stanici Praha-Vysočany budeme realizovat nejen železniční spodek a svršek, ale i provozní budovu a přeložky elektro. Najdou zde tedy uplatnění hned tři z našich čtyř divizí,“ dodal Fuchs.
Přestavbou projde úsek dlouhý téměř 15 kilometrů. Díky přestavbě se rychlost přejezdu zvýší ze 100 kilometrů za hodinu na 160.
Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.