Ve středu slavnostním zahájením začala výstavba čtyřpatrového P+R parkovacího domu Černý Most III. Vyjde přibližně na půl miliardy a mělo by být hotové koncem příštího roku.
Byla zahájena stavba nového čtyřpodlažního parkovacího domu v Praze 14 na Černém Mostě. Nová stavba nahrazuje původní parkovací dům Černý Most I a jeho kapacitu přesahuje téměř třínásobně.
880 míst, z toho 94 pro CNG/LPG vozy, 22 pro držitele průkazu ZTP a 8 pro elektromobily. V samostatně uzamykatelném prostoru bude také 38 cyklostání. Podle náměstka primátora Prahy pro oblast dopravy Adama Scheinherra budou na parkovišti i dvě místa s dobíjecí infrastrukturou pro elektromobily. „Jedná se o jednu z největších investic Prahy do P+R. Plošné i objektové P+R parkoviště jsou důležité dopravní stavby. Každé auto, které při cestě do Prahy zaparkuje na jejím okraji, se počítá,“ uvedl Scheinherr.
Původní parkoviště mělo kapacitu 294 vozidel. Starosta Prahy 14 Radek Vondra řekl, že o výstavbu parkoviště, které by obyvatelům i návštěvníkům Černého Mostu nabídlo výrazně větší počet parkovacích míst, než je tomu dosud, Praha 14 usiluje už řadu let. „Otázka nedostatečného prostoru pro parkování patří mezi nejčastěji skloňovaná místní témata,“ dodal.
První auta by měla vjet do garáží začátkem roku 2022. Stavba bude zhotovovat několik firem. Na její komplikovanosti se shodl jak Tomáš Martinec ze stavební společnosti BAK, tak Martin Frič z Metrostavu. „Stavba bude také logisticky velmi komplikovaná z důvodu těsné blízkosti velmi rušných komunikací ze tří stran objektu a přísným podmínkám týkajících se jejich omezení, nicméně věříme, že si s těmito těžkostmi poradíme,“ řekl Frič.
Celkově zastavěná plocha bude 7 457 metrů čtverečních a část fasády budovy je navržena jako zelená fasáda s popínavými rostlinami. Projekt je spolufinancován z Operačního programu Praha – pól růstu a Evropského fondu pro regionální rozvoj. V provozu nadále zůstává záchytné P+R parkoviště Černý Most II.
Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.