Pražský dopravní podnik (DPP) zahájil předběžné tržní konzultace s potenciálními dodavateli automatických řídicích systémů metra na linkách C a D. Automatický provoz umožní zkrátit intervaly nebo snáz reagovat na mimořádné situace v provozu. DPP plánuje oslovit osm výrobců a získat informace a podklady pro nastavení podmínek veřejné zakázky. První kolo konzultací potrvá zhruba do poloviny letošního července. Vypsat tendr plánuje podnik v první polovině příštího roku. Na dotaz ČTK to sdělil šéf komunikace DPP Daniel Šabík.
„S automatizovaným provozem metra počítáme na nové trase D, ale uvažujeme o něm také na lince C. Při plném provozu jezdíme na lince C na maximu kapacit a další navýšení provozu či zkrácení intervalů budeme Pražanům moci nabídnout až po nasazení automatického systému metra," uvedl náměstek primátora Adam Scheinherr (Praha Sobě).
Záměrem města a podniku je mít jednotný technologický systém a soupravy pro obě linky. „Očekáváme, že při objednávce automatických souprav pro obě linky pražského metra se dostaneme na výhodnější ceny," uvedl Scheinherr.
DPP osloví osm předních světových výrobců automatizovaných systémů metra, a to například kanadský koncern Bombardier, německý Siemens, francouzský Alstom, italskou společnost Ansaldo STS ze skupiny Hitachi, Thales, Stadler a další. Cílem je, aby podmínky tendru co nejlépe odpovídaly potřebám Prahy a DPP a současně byly nastaveny v souladu se zákonem o zadávání veřejných zakázek.
Zahájení provozu na nové lince D je plánováno na konec roku 2027. „Abychom tento termín splnili, musíme paralelně pracovat nejen na stavební části projektu, ale i na dodávce nového automatického dopravního systému. Ekonomicky dává smysl, abychom ji realizovali souběžně nejen pro déčko, ale i pro modernizovanou linku C. Předběžné tržní konzultace se nám osvědčily u řady předchozích tendrů," uvedl generální ředitel DPP Petr Witowski.
Čtvrtek, 21. května 2020, 14:49
Společnost Eurovia CS požaduje zrušení soutěže na stavbu první části metra D. Námitky podle serveru Zdopravy.cz podala 30. dubna, tedy v den, kdy byla uzávěrka nabídek. Do soutěže se nepřihlásila. Velká část námitek se podle webu týká údajného...
Pokud DPP zahájí automatický provoz na lince C, tak vozy typu M1, které na ní jezdí, přesune na trasu B, kde slouží starší repasované vozy. „To by DPP umožnilo zahájit postupné vyřazování nejstarších souprav typu 81-71 M z provozu. Výměna vozového parku na lince C v počtu 53 souprav by probíhala postupně několik let," uvedl Daniel Šabík.
Loni začal geologický průzkum nové trasy D. V první fázi vznikne metro mezi Pankráci a Novými Dvory a pokračovat pak bude do Depa Písnice. V budoucnu má vzniknout úsek z Pankráce na náměstí Míru. Kam povede případně metro z náměstí Míru, zatím nebylo rozhodnuto. Jednou z variant bylo náměstí Republiky, podle druhé by měla trasa zamířit na Žižkov a dále do Vysočan. Celková předpokládaná cena je 72,6 miliardy korun a investorem je dopravní podnik.
Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.