Počasí dnes9 °C, zítra7 °C
Úterý 26. listopadu 2024  |  Svátek má Artur
Bez reklam

VIZUALIZACE: Eurovia požaduje zrušení soutěže na stavbu metra D

Společnost Eurovia CS požaduje zrušení soutěže na stavbu první části metra D. Námitky podle serveru Zdopravy.cz podala 30. dubna, tedy v den, kdy byla uzávěrka nabídek. Do soutěže se nepřihlásila. Velká část námitek se podle webu týká údajného zvýhodnění firem Metrostav, Hochtief a Strabag v samotné soutěži kvůli tomu, že již nyní provádí na místě geologický průzkum. Do tendru s odhadovanou cenou 10,8 miliardy korun přišly podle ředitele odboru komunikace pražského dopravního podniku (DPP) Daniela Šabíka tři nabídky, které nyní DPP vyhodnocuje. Že účastníci podávají námitky, je poměrně běžné, sdělil serveru.

Podmínky jsou podle Eurovie v rozporu se zásadou rovnosti účastníků

Podání námitek potvrdila serveru mluvčí Eurovie Iveta Štočková. „Domníváme se, že podmínky uvedené v zadávací dokumentaci jsou v rozporu se základními zásadami zadávacího řízení, zejména se zásadou rovnosti účastníků řízení, zákazu diskriminace a transparentnosti. Zároveň máme za to, že došlo k porušení zásad 4E, tedy zabezpečení hospodárnosti a efektivního vynakládání veřejných prostředků," uvedla mluvčí.

Námitky Eurovia sepsala na 131 stran. Podle Eurovie je "zcela zjevné, že zadavatel diplomaticky řečeno ´preferuje´ některé z účastníků zadávacího řízení". Doba na podání nabídky byla podle Eurovie velmi krátká pro firmy, které se na geologickém průzkumu nepodílí. „Připravit v dané lhůtě odpovědným způsobem nabídku na tak složitou zakázku není možné ani v ideálních podmínkách, natož pak v podmínkách probíhající pandemie," píše Eurovia v dokumentu.

Podávání námytek je běžné

Eurovia podle webu upozornila, že DPP vyhověl Metrostavu a Hochtiefu ve zpřísnění požadavků na zadávací dokumentaci. „A to dokonce přidáním jimi navrhovaného člena realizačního týmu a požadavku na znalost českého jazyka bez použití tlumočníka. Pozoruhodná je i shoda obou společností v jejich odpovědích. Obě společnosti napadl zcela totožný požadavek na nového člena realizačního týmu, a to včetně parametrů. Obě společnosti shodně požadují k realizačnímu týmu český jazyk bez tlumočníka," uvedla Eurovia.

Podle Šabíka je poměrně běžné, že účastníci podávají námitky. „Tendr na zhotovitele prvního úseku metra D Pankrác D - Olbrachtova je velkou a složitou zakázkou, bylo by pro nás proto překvapením, pokud by žádné námitky nebyly podány. Jako zadavatel jsme se s nimi vypořádali podle zákona o zadávání veřejných zakázek," řekl Šabík.

Vítěz tendru není vybrán

Vítěz tendru zatím není vybrán, v současnosti pokračuje posuzování splnění požadované kvalifikace, technických specifikací a dalších podmínek stanovených v zadávací dokumentaci zakázky. Podle Šabíka není do ukončení soutěže možné poskytovat další komentáře.

Serveru Zdopravy.cz potvrdily účast dvě firmy: Hochtief a Strabag. Další jistou účastnicí je podle zdrojů serveru společnost Subterra. Skanska na přímý dotaz svoji účast nevyvrátila ani nepotvrdila, píše web. Vzhledem k velikosti zakázky je podle serveru jisté, že firmy půjdou do soutěže často ve sdruženích. Subterra patří do skupiny Metrostav, ten se nepřihlásil. Důvodem může být jeho nepravomocné odsouzení v korupční kauze bývalého středočeského hejtmana Davida Ratha, podle kterého nesmí tři roky podávat nabídky ve veřejných zakázkách, uzavřel server.

Autoři | Foto metroprojekt.cz

Štítky stavby, metro, Praha, Dopravní podnik hl.m.Prahy, Eurovia CS, soutěž, Dopravní podnik hl. m. Prahy, Metrostav, Strabag, Subterra, David Rath, Skanska

Komentáře

Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.

VIZUALIZACE: Eurovia požaduje zrušení soutěže na stavbu metra D  |  Doprava  |  Zprávy  |  Pražská Drbna - zprávy z Prahy

Můj profil Bez reklam

Přihlášení uživatele

Přihlásit se pomocí GoogleZaložením účtu souhlasím s obchodními podmínkami, etickým
kodexem
a rozumím zpracování osobních údajů dle poučení.

Zapomenuté heslo

Na zadanou e-mailovou adresu bude zaslán e-mail s odkazem na změnu hesla.