Praha bude mít pět nových podzemních železničních stanic, i na Václavském a Karlově náměstí

, aktualizováno 28. ledna 2025, 14:21

Autoři | Foto Správa železnic

Správa železnic dnes představila projekt nových tratí v Praze. Jeho součástí je i dvoupatrová stanice pod hlavním nádražím a další čtyři podzemní zastávky Karlín, Florenc, Václavské náměstí, Karlovo náměstí. Projekt by měl být hotov v roce 2047 a stát bude 185 miliard.

Na nové podobně železničního uzlu v hlavním městě se dohodlo ministerstvo dopravy, hlavní město, Správa železnic i Středočeský kraj. Vybrali studii, která přišla se dvěma trasami v tunelech, dvoupatrovou stanicí pod hlavním nádražím a dalšími čtyřmi podzemními stanicemi. 

Tunely budou mít celkem 10,6 kilometru a každý zvládne pojmout 16 vlaků za hodinu v každém směru. Tunely se pak protnou v centrální stanici pod hlavním nádražím. Trasy oddělí dálkovou a příměstskou dopravu a pomohou ulevit městské hromadné dopravě. 

Stanice na hlavním nádraží budou v hloubce 40 a 15 až 20 metrů. Ty na Karlově a Václavském náměstí pak na úrovni stávajících stanic metra. Na Václavském náměstí stanici plánují v jeho polovině, na Karlově na rohu směrem k Centru architektury a městského plánování.

Projekt teď zanesou do strategických dopravních plánů a začne jeho příprava. Stavba by měla začít v roce 2035, hotovo by mělo být pak za dvanáct let. 

Hodnocení článku je 20 %. Ohodnoť článek i Ty!

Chceš nám něco sdělit?Napiš nám

Napiš do redakce

Pošli nám tip na článek, reakci na daný článek nebo jakoukoliv zpětnou vazbu.

* Soubor není povinné přikládat.
Napište první písmeno abecedy.

Štítky Správa železnici, stavba, vlaky, Praha, doprava

Komentáře

Přihlášení uživatele

Přihlásit se pomocí GoogleZaložením účtu souhlasím s obchodními podmínkami, etickým
kodexem
a rozumím zpracování osobních údajů dle poučení.

Zapomenuté heslo

Na zadanou e-mailovou adresu bude zaslán e-mail s odkazem na změnu hesla.