Správa železnic dnes představila projekt nových tratí v Praze. Jeho součástí je i dvoupatrová stanice pod hlavním nádražím a další čtyři podzemní zastávky Karlín, Florenc, Václavské náměstí, Karlovo náměstí. Projekt by měl být hotov v roce 2047 a stát bude 185 miliard.
Na nové podobně železničního uzlu v hlavním městě se dohodlo ministerstvo dopravy, hlavní město, Správa železnic i Středočeský kraj. Vybrali studii, která přišla se dvěma trasami v tunelech, dvoupatrovou stanicí pod hlavním nádražím a dalšími čtyřmi podzemními stanicemi.
Tunely budou mít celkem 10,6 kilometru a každý zvládne pojmout 16 vlaků za hodinu v každém směru. Tunely se pak protnou v centrální stanici pod hlavním nádražím. Trasy oddělí dálkovou a příměstskou dopravu a pomohou ulevit městské hromadné dopravě.
Stanice na hlavním nádraží budou v hloubce 40 a 15 až 20 metrů. Ty na Karlově a Václavském náměstí pak na úrovni stávajících stanic metra. Na Václavském náměstí stanici plánují v jeho polovině, na Karlově na rohu směrem k Centru architektury a městského plánování.
Projekt teď zanesou do strategických dopravních plánů a začne jeho příprava. Stavba by měla začít v roce 2035, hotovo by mělo být pak za dvanáct let.
Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.