Zastupitelstvo hlavního města schválilo umístění provizorní světelné závory, zavedení úsekového měření a posílení přítomnosti strážníků v ulici Trojská, kde v červnu na přechodu motorkář těžce zranil školačku. S tím ale nesouhlasí radní Prahy 8 pro dopravu Tomáš Slabihoudek, podle kterého opatření dopravně zatíží ulice v jeho městské části.
Klára šla ráno 17. června do školy v Trojské, když ji přímo na přechodu srazil motorkář. Po nárazu letěla asi dvanáct metrů a jak informovali záchranáři, utrpěla mnohočetná poranění. Uvedli ji do umělého spánku, zaintubovali a napojili na plicní ventilaci.
Její rodiče a další lidé pak založili petici za zajištění větší bezpečnosti v oblasti. Je tam totiž vysoká tranzitní doprava a k nehodám dochází často. Motorkář, který dívku srazil, ignoroval zpomalovací pásy, dvojitou plnou čáru i sloupky bránící předjetí v místě přechodu.
V petici žádali umístění světelné závory, které by tranzitní dopravu regulovala. K tomu úsekové měření rychlosti, semafory na přechodech u škol a víc strážníků ráno a odpoledne, kdy je doprava nejsilnější. Vše předložili na jednání zastupitelstva a svoji žádost přišli i podpořit.
Pátek, 20. září 2024, 17:00
Jsou to tři měsíce, co šestnáctiletou Klárku smetl na přechodu před školou v Tróji motorkář. Zranil ji tak vážně, že ji záchranáři uvedli do umělého spánku a napojili na umělou ventilaci. V nemocnici jí operovali zlomené stehno a pánev a odstranili...
„Bohužel od tohoto 17. června se u nás v Troji moc nezměnilo. Jediné, co přibylo, je několik příčných retardérů před přechodem pro chodce. Žádný radar, žádná regulace dopravy, nefunkční MHD. Můžete se zeptat našich dětí, občanů, MHD v Troji prostě neexistuje. Dokonce i ten řidičský průkaz, který měli vzít tomu motorkáři, který téměř zabil naši dceru a porušil všechny předpisy, dodnes Policie ČR nevzala. Dál si jezdí po celé Praze. Jediné, co se naštěstí zlepšilo, je zdravotní stav naší dcery,“ řekl na jednání Josef Cícha, otec Kláry.
„Sama tam bydlím, sama mám dvě dcery, které chodí do obou škol, kde se stala ta tragická událost. My máme opravdu obavy, trvá to už dlouho, nemůžeme chodit normálně přes silnici. Není to jediný přechod, kde se stávají tyto nebezpečné situace. Stává se to opakovaně, nejen dětem, ale i dospělým lidem. Řidiči, kteří tam stojí ve frontách, začínají být agresivní, předjíždějí. A dokonce i auta už předjíždějí do protisměru, takže proto jsme tady. Bohužel se stala ta tragická událost, rádi bychom to změnili, abychom se mohli zase cítit bezpečněji v Troji,“ popsala Jitka Eybergerová, členka petičního výboru.
Pro Radomíra Nepila (ANO) a Tomáše Slabihoudka (Společně pro Prahu 8), kteří jsou ve vedení sousední Prahy 8 a zároveň v zastupitelstvu hlavního města, ale světelné závory nejsou přijatelné. „Pokud dojde k nějakému zaslepení, nebo zablokování vjezdu do Troji, bude to mít pro nás skutečně nepředvídatelné, respektive předvídatelné, protože my už jsme to zažili jednou v roce 2017, důsledky. Zkolabuje celá doprava od Kobyliského náměstí až po právě Bohnice, Čimice,“ vysvětlil na jednání Slabihoudek.
Zastupitelé nakonec schválili umístění pro provizorní dynamicky řízené světelné závory a zadali analýzu návrhu systémového přístupu k řešení světelných závor na území celé Prahy. K tomu bude Technická správa komunikací dopravu monitorovat a pod třech měsících vyhodnotí dopady umístění závory na ostatní městské části.
V Trojské Technická správa komunikací umístí úsekové měření rychlosti a ráno a odpoledne tam bude podle žádosti hlídkovat víc strážníků.
Podle Prahy 8 už závoru dříve odmítala samotná Technická správa komunikací i policie. „Jsou již praktické zkušenosti s podobnou regulací dopravy v této oblasti. V roce 2017 byla ulice K Bohnicím uzavřena zákazem vjezdu, což vedlo k úplnému dopravnímu kolapsu na Kobyliském náměstí, přičemž problémy zasáhly i sjezd z dálnice D8 ve Zdibech. Cestující vystupovali ze zablokovaných autobusů MHD na ulicích Čimická a Horňátecká a snažili se pěšky dojít k nejbližší stanici metra,“ sdělil v tiskové zprávě zastupitel a předseda komise pro dopravu Prahy 8 Martin Jedlička (Společně pro Prahu 8).
„Sice vnímáme aktuální dopravní problémy na řešené komunikaci, je však třeba konstatovat, že za vyšší využívání této alternativní trasy mohou kapacitní problémy na nadřazené komunikační síti, zejména při regulaci tunelového komplexu na Městském okruhu. Z našeho pohledu je tedy třeba řešit primárně příčiny přehlcení na hlavní síti, nikoliv jejich následky,“ uvedl v roce 2020 tehdejší ředitel Technické správy komunikací Jozef Sinčák.
„Považujeme za velmi nevhodné realizovat navržené dopravní opatření. V současné době jsou z Prahy 8 do centra pouze tři sběrné komunikace, které v poslední době zaznamenaly proměnu, z kapacitního hlediska k horšímu, například v Zenklově ulici,“ píše se ve vyjádření Oddělení dopravního inženýrství Krajského ředitelství policie.
Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.