Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) nechá letos a příští rok vyměnit povrch na Pražském okruhu mezi Lochkovským tunelem a sjezdem k Barrandovu. Součástí prací za 238 milionů korun bude také prodloužení nájezdového pruhu z centra na okruh. Stavba letos potrvá do podzimu ve směru od dálnice D1 k D5, v příštím roce se práce na jaře obnoví v opačném směru. Doprava bude převedena do jednoho jízdního pásu, po kterém auta projedou dvěma pruhy v každém směru. Novinářům to dnes k zahájení rekonstrukce řekl mluvčí ŘSD Jan Rýdl.
Na zhruba tříkilometrovém úseku Pražského okruhu mezi Lochkovským tunelem a mimoúrovňovou křižovatkou Slivenec je nyní asfaltový povrch, denně tudy přitom běžně projede 50.000 aut a z toho dvě pětiny jsou kamiony. "Asfalt je po 15 letech na konci své technické životnosti," řekl Rýdl. Stavbaři ho proto nahradí cementobetonovým povrchem, který lépe odolává zátěži a jeho životnost je až 30 let.
ŘSD plánovalo práce koordinovat s rekonstrukcí Barrandovského mostu, protože Pražský okruh může pro cesty po jižním okraji Prahy sloužit jako náhradní trasa. Po oznámení, že opravy Barrandovského mostu se protáhnou do podzimu, ale ŘSD s výměnou povrchu na okruhu začne, aby se ve směru k D5 do podzimu stihla. "V zimě už by nebylo možné pokládat cementobetonový kryt," řekl Rýdl.
Dopravu v opravovaném úseku Pražského okruhu sice silničáři povedou letos a příští rok vždy jen v jednom jízdním pásu, vždy ale v režimu 1+1 jízdní pruh v každém směru. Rychlost bude podle potřeby omezena až na 60 kilometrů v hodině. "Prosíme všechny řidiče o trpělivost, dodržování rozestupů a rychlostních limitů," řekl Rýdl. Případná nehoda na rekonstruovaném místě by totiž mohla zkomplikovat provoz na celém okruhu.
Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.