Koncem června by už u všech zastávek v Praze autobusy mohly zastavovat jen na znamení. S návrhem přišel Regionální organizátor pražské integrované dopravy a jedná o něm nyní vedení města. Na znamení už je v tuto chvíli skoro šedesát procent zastávek a podle společnosti to sníží zpoždění, ušetří pohonné hmoty a sníží hluk.
Na znamení už je v hlavním městě 1409 autobusových zastávek, tedy asi šedesát procent. Kdyby tomu tak nebylo, intervaly jednotlivých linek by podle Ropidu byly mnohem delší.
„Systém se díky tomu zpřehlední a bude předvídatelnější, umožní řidičům snižovat zpoždění, pokud nebude poptávka po zastavení, ušetří se pohonné hmoty a sníží hluk, zejména ve večerních a nočních hodinách. V některých případech bude díky zrychlení dopravy možné ušetřit též vozy a řidiče, respektive při nasazení stejného počtu lidských a technických zdrojů dosáhnout na linkách večer a o víkendech kratších intervalů,“ vysvětlil Ropid na svém webu.
Pro nastupující se nic nemění, stačí stát viditělně na zastávce, autobus zastaví. Při výstupu je pak potřeba zmáčknout tlačítko stop, výstup s kočárkem, nebo tlačítko pro otevření dveří.
Řidiči budou i nadále dodržovat jízdní řád, pokud dorazí s předstihem, počkají. Nezmění se jízdní doby ani přestávky řidičů na konečné. „Urychlení spočívá v možnosti projet všechny zastávky bez frekvence cestujících a snížit tak případné zpoždění. K úpravě jízdních dob se může přistoupit až v případě, že by do některé zastávky autobusy přijížděly pravidelně napřed. Ať nečekají zbytečně,“ vysvětlil Ropid.
Komplikace pro hůř pohyblivé to podle společnosti není, tlačítka jsou ve vozech rozmístěna tak, aby byla dosažitelná ze sedadel. Turistům v orientaci pomohou informační panely v jednotlivých autobusech. Odpovědi na další možné otázky ohledně změny najdete na webu.
Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.