Řidiči již nenajedou na pražský Barrandovský most ze Strakonické ulice. Důvodem je uzavření rampy kvůli pondělnímu zahájení letošních oprav mostu. Nájezd bude mimo provoz po celou dobu oprav. Auta budou muset využívat objízdné trasy nebo rampu u Lihovaru. Silničáři budou připravovat také další značení dopravních omezení nutných pro rekonstrukci. Příprava značení potrvá do pondělního rána, kdy začne na most vjíždět těžká technika nutná k jeho opravě.
Uzavírka části severního soumostí ve směru na Smíchov začne v pondělí ráno. Práce potrvají do konce letních prázdnin. Několikaletá oprava mostu letos skončí, původně byly práce naplánovány i na příští rok.
Silničáři nejprve zahájí opravy v pravém jízdním pruhu ve směru z Braníku na Smíchov. Řidiči budou namísto čtyřmi jezdit třemi jízdními pruhy. Zhruba v červnu se přesunou do levého jízdního pruhu. Počet pruhů zůstane zachován a řidiči budou jezdit po už opravené části.
Cílem uzavření strakonické rampy je zjednodušit dopravu na mostě tím, že ubude jeden z možných příjezdů na něj. Zároveň se tak sníží počet aut přímo na mostě. Ze Strakonické přijíždí denně v průměru 13 tisíc aut, zatímco z Barrandova na 22 tisíc aut. V případě, že by na most najížděla ze Strakonické, ze Smíchova i z Barrandova a zároveň by byl snížen počet jízdních pruhů na mostě, auta by se na něj nevešla.
„V modelech jsme se zaměřili na porovnání variant a výsledky vyšly jednoznačně pro uzavření rampy ze Strakonické, kdy jsme schopni těch 13.000 vozidel obsloužit po vratné rampě na Lihovar a po objízdných trasách po Pražském okruhu," řekl nedávno novinářům dopravní inženýr Technické správy komunikací Michal Peterka.
Na mostě budou řidiči stejně jako v předchozích fázích oprav jezdit v každém směru ve třech namísto čtyřech pruzích. Ve směru z Jižní spojky tak auta v levém pruhu přejedou do protisměru. Uzavřen bude v letošní první fázi také jeden pruh ve takzvané myší díře, kterou řidiči jezdí na Barrandov a Strakonice.
Po dobu oprav budou pro případ nehody na obou koncích mostu připravena odtahová auta. K dispozici bude kvůli případným změnám počasí rovněž jeden sypač. TSK vypracovala změny systému semaforu v kritických místech v okolí opravy a v případě MHD bude posílena tramvajová linka číslo 21. Změny čekají také autobusy číslo 125 a 170.
Přípravné práce zahájila Technická správa komunikací v polovině ledna, kdy začala s výměnou například ložisek mostu nebo vybudováním přejezdů mezi pruhy. Část prací se uskutečnila také uvnitř tubusu a dělníci překládali telekomunikační kabely. Budovali i konstrukce pod severním chodníkem. V pátek večer začali připravovat dopravní značení a v sobotu zahájili první dopravní omezení na strakonické rampě a otevřeli vratnou rampu u Lihovaru. Příprava na rekonstrukci mostu zahrnovala rovněž opravy objízdných tras. Na nich silničáři napočítali zhruba 290 závad, které opravili. Většinou se jednalo o výmoly.
TSK původně počítala s tím, že všechny opravy skončí příští rok, ale v polovině února oznámila, že sloučila zbylé práce naplánované pro roky 2024 a 2025 do jednoho roku. Přechod z původní třetí do čtvrté fáze oprav je plánován na začátek června.
Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.