Následující tři roky budou mít lidé cestující přes Smíchovské nádraží zkomplikovaný přesun, projde totiž kompletní proměnou. V projektu za 5,1 miliardy zmodernizují koleje i nástupiště, prodlouží podchody a přidají bezbariérovou lávku. Město za dalších sedm miliard vybuduje terminál pro MHD, parkoviště a revitalizuje Nádražní ulici.
Rekonstrukci slavnostně zástupci města, státu, městské části Prahy 5 a zúčastněných firem zahájili v úterý. Staveniště si zhotovitel převezme v březnu a práce budou trvat tři roky.
Celkové náklady jsou 5,1 miliardy, dalších 314 si vyžádá stavba lávky. Přes 83 procent financí získají z evropských fondů.
„Podaří se sem zároveň přesunout regionální a dálkovou autobusovou dopravu. Bude to místo, které dokáže provázat jednotlivé dopravní módy tak, jak jsme na to zvyklí ve světě,“ na zahájení stavby ministr dopravy Martin Kupka (ODS).
Jak informoval generální ředitel Správy železnic Jiří Svoboda, smíchovské nádraží denně využije šestnácti tisíc lidí, k přesunu ho ale použije až okolo třiceti tisíc občanů.
Čtvrtek, 28. prosince 2023, 09:30
Modernizace smíchovského nádraží v Praze začne počátkem příštího roku a vyjde asi na 4,14 miliardy korun bez DPH. Správa železnic nechá opravit všechny staniční koleje a nástupiště, přestaví oba podchody a prodlouží je pod celou stanicí. Nástupiště...
Ti se po třech letech dočkají zmodernizovaných nástupišť včetně zastřešení, nového nástupiště pro vlaky ve směru Zličína a Hostivice a bezbariérového přístupu z podchodů. Historickou halu zachovají a opraví Projekt také počítá s napojením na plánovanou tříkolejnou trať ve směru na hlavní nádraží. Do Radlické ulice povede nová lávka a lidé se z ní dostanou na jednotlivá nástupiště.
Přestavby využije i hlavní město. „Kromě pěti miliard, které tu bude investovat stát, tak město bude bude investovat dalších sedm miliard do rozvoje MHD,“ řekl náměstek primátora pro oblast dopravy Zdeněk Hřib (Piráti).
Vznikne platforma, na které budou zastavovat městské i příměstské autobusy. Nad ní bude střecha tvořená fotovoltaickými panely, ze kterých budou nabíjeny elektromobily. Ty zaparkují na novém parkovišti pro devět set aut a šest set kol. Dojde k úpravám Nádražní ulice, její revitalizaci. To vše má být hotovo do roku 2030.
Pondělí, 11. prosince 2023, 16:00
Pražský magistrát plánuje vypsat tendr s předpokládanou hodnotou osm miliard korun bez DPH na stavbu dopravního terminálu na smíchovském nádraží. Záměr dnes schválili radní města, ještě o něm budou hlasovat zastupitelé. Terminál nahradí autobusové...
Vznik parkoviště ale tak nadšeně nevidí vedení městské části Praha 5. „Dostatek parkování pro cestující u Terminálu samozřejmě vzniknout musí, ale záchytná parkoviště by měla vznikat dále od centra v místech jako je Zličín, Velká Chuchle nebo Radotín u zastávek veřejné kolejové dopravy. Hrozí, že dojíždějící řidiči z pohodlnosti pojedou co nejdál do centra, místo aby auto odstavili například na Zličíně, kde se také připravuje velké P+R u depa metra,“ píše se na Facebooku Prahy 5 sobě, jejímiž členy jsou starostka Radka Šimková a místostarosta Radek Janoušek. Vadí jim i nedostatečná cyklistická infrastruktura.
Šimková doufá, že rekonstrukce pomůže zlepšit situaci v okolí nádraží. „Po dobu výstavby to bude složitější, ale potom dojde ke kultivaci celého okolí a mohlo by to pomoci i té bezpečnostní situaci i tomu, jak okolí v současné době vypadá,“ řekla redakci Pražské Drbny Šimková.
Chce také vyvolat jednání s hlavním městem, aby v rámci tohoto projektu došlo k revitalizaci parku vedle nádraží. Právě město ho má totiž ve správě.
„Určitě je ke zvážení, jestli by se s parkem nemělo něco stát, dnešní podoba není optimální,“ řekl redakci Janoušek.
Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.