Kromě Austrálie bude Pražská strojírna dodávat své výrobky i na Nový Zéland. Muzeum dopravy a technologií (MOTAT) v Aucklandu si objednalo dvě atypické výhybky. Na dlouhou cestu na druhou stranu zeměkoule se vydají v květnu letošního roku.
Z technického hlediska jsou dodávané výhybky unikátní tím, že jsou dvojrozchodné, a navíc blízkostí obou rozchodů. Kromě standardního rozchodu 1435 milimetrů umožňují jízdu i tramvajím s rozchodem 1219 milimetrů. Namísto standardního jednojazykového řešení výměn budou výhybky obsahovat tři čepové jazyky. „Vzhledem k místním podmínkám muzea, kde tratí projíždí tramvaje i z velmi vzdálených historických období, se nám jednojazykové řešení výměn, které se v této situaci obvykle volí, nezdálo příliš bezpečné. Nabídli jsme proto zákazníkovi bezpečnější řešení pomocí tří čepových jazyků, které přijal,“ říká Robert Masarovič, předseda představenstva a generální ředitel Pražské strojírny a. s.
Pražskou strojírnu coby dodavatele kolejových řešení doporučil svým novozélandským partnerům dopravní podnik australského města Melbourne. Ten patří mezi dlouholeté obchodní partnery Pražské strojírny a je jedním z jejích nejvýznamnějších odběratelů. Prvotní poptávka na výrobu výhybek pro MOTAT tak přišla právě od DP Melbourne. Detaily zakázky už si pak ale řešilo muzeum samo včetně zajištění kontejnerové dopravy, kterou výhybky na jaře pocestují.
Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.