Studie proveditelnosti železničních tunelů pod centrem Prahy, známých jako Nové spojení 2, bude hotova do konce letošního roku. Čistopis by měly začít příslušné orgány projednávat v druhém čtvrtletí. O přesné trase železniční tratě a tunelů propojujících východ metropole přes hlavní nádraží se Smíchovem a Vršovicemi zatím nebylo rozhodnuto. Na dotaz novinářů to sdělil mluvčí Správy železnic Dušan Gavenda.
„Studie proveditelnosti je aktuálně těsně před dopracováním do podoby čistopisu. V návaznosti na jeho dokončení, předpokládané ve druhém čtvrtletí, pak začne proces závěrečného projednání studie s hodnotiteli a následně na Centrální komisi Ministerstva dopravy. Vzhledem k rozsahu studie očekáváme dokončení jejího projednání a případné schválení do konce letošního roku,“ uvedl Gavenda.
Ve studii jsou podle mluvčího uvedeny tři varianty trasy Nového spojení 2, označovaného také jako metro S. Výsledné řešení bude známé až po závěrečném projednání na ministerstvu dopravy a schválení studie. „Ve všech variantách je každopádně Nové spojení 2 z centra dostupné ve směrech Praha-Vysočany, Praha-Libeň, Praha-Bubny, Praha-Smíchov a Praha-Zahradní Město,“ uvedl Gavenda.
Na kolik výstavba vyjde, nelze do dokončení studie zatím říct, uvedl mluvčí. Záležet bude mimo jiné třeba na tom, kudy povede, řekl.
Podle dřívějšího vyjádření představitelů Prahy a jejích organizací by na trati mělo být několik stanic, přičemž v centru metropole by mohly být kromě Smíchova například na Karlově náměstí nebo u Státní opery. Kde stanice budou, určí chystaná studie.
Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.