Počasí dnes25 °C, zítra26 °C
Pondělí 29. dubna 2024  |  Svátek má Robert
Bez reklam

Dělníci na stavbě Dvoreckého mostu zahájili práce na jeho nosné konstrukci

Dělníci na stavbě pražského Dvoreckého mostu zahájili práce na jeho nosné konstrukci, začali pokládat takzvanou mostovku. Práce postupují z břehů směrem doprostřed Vltavy. Uvedl to náměstek primátora Zdeněk Hřib (Piráti). Dokončeny již jsou mimo jiné pilíře na břehu a část jednoho z pilířů v řece. Stavba 388 metrů dlouhého a 16 metrů širokého mostu, který spojí Prahu 4 a 5, začala loni v září a vyjde téměř na 1,1 miliardy korun. Most, který bude sloužit MHD, pěším a cyklistům a budou po něm moci přejet záchranáři, bude dokončen na podzim 2025.

„Dvorecký most roste vizuálně opravdu každý den výše a je to vidět pro všechny kolemjdoucí. Nyní se stavba posunula do další fáze. Jak na pravém, tak i na levém břehu Vltavy byly zahájeny práce na vlastní mostovce," sdělil Hřib.

Z obou konců mostu, takzvaných mostních opěr, dělníci postupně do středu budují skruže, tedy podpěrné konstrukce, na které je položeno bednění. Také uložili první tuny výztuže mostovky.

Dokončeny mají piloty mostu, hotovy jsou mostní pilíře na obou březích a mostní opěry. „V toku Vltavy se podařilo vypořádat s komplikovanou geologií, a již je dokončena jedna ze dvou jímek pro vybudování pilířů v řece. Druhá je těsně před dokončením," uvedl Hřib.

Dvorecký most už má první pilíře. Mohl by dostat jméno po významné ženě

Dvorecký most, který propojí Prahy 4 a 5 pro veřejnou, cyklistickou a pěší dopravu, už má hotovy některé pilíře, opěru a hlubinné piloty. Stavbu ale provází komplikace, špatné geologické podmínky v korytě Vltavy i na souši práce zpozdily. Most...

V době, kdy vznikl plán výstavby mostu, rozhodlo tehdejší vedení města, že na něj nebudou smět auta a bude sloužit pro MHD, pěší a cyklisty. Projet po něm budou smět záchranáři. Most se stane důležitou spojnicí pro tramvaje mezi jihozápadní a jihovýchodní částí Prahy. Podle loni schváleného plánu rozvoje linek pražské MHD by po něm měly jezdit tramvaje číslo 2 a 20. Rovněž po něm povede trasa části autobusů nyní využívajících Barrandovský most, kde kvůli silné automobilové dopravě často uváznou v kolonách.

Označení Dvorecký pak je provizorní. Hřib v minulosti řekl, že má nést jméno po některé z významných ženských osobností. O konečném pojmenování rozhodnou občané v anketě, vhodná pojmenování připraví magistrátní místopisná komise. Jméno bude vybráno nejpozději do dokončení stavby.

Nejnovějším přemostěním Vltavy přes celou její délku je Štvanická lávka, otevřená letos v červenci. Propojila Holešovice a Karlín a usnadňuje pěším a cyklistům cestu na ostrov Štvanice, je dalším propojením mezi sedmou a osmou městskou částí. Předtím přibyla nová Trojská lávka, zprovozněná v říjnu 2020. Nahradila původní z roku 1984, která se v prosinci 2017 zřítila. Zatím poslední most, který slouží pro auta, MHD, pěší i cyklisty je Trojský most zprovozněný v roce 2014.

Hodnocení článku je 80 %. Ohodnoť článek i Ty!

Autoři | Foto Facebook Zdeňka Hřiba

Štítky Dvorecký most, konstrukce, dělníci, Vltava, Praha, stavba

Komentáře

Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.

Dělníci na stavbě Dvoreckého mostu zahájili práce na jeho nosné konstrukci  |  Doprava  |  Zprávy  |  Pražská Drbna - zprávy z Prahy

Můj profil Bez reklam

Přihlášení uživatele

Uložené články mohou používat pouze přihlášení uživatelé.

Přihlásit se pomocí GoogleZaložením účtu souhlasím s obchodními podmínkami, etickým
kodexem
a rozumím zpracování osobních údajů dle poučení.

Zapomenuté heslo

Na zadanou e-mailovou adresu bude zaslán e-mail s odkazem na změnu hesla.