Pražský dopravní podnik vyhlásil veřejnou zakázku na dodavatele dvou vozů pro lanovou dráhu na Petřín. Za dodání dvou vozidel, které vítězná firma vyrobí podle návrhu studia Anny Marešové, chce podnik zaplatit sto padesát milionů korun. V provozu by měly být nejpozději na jaře roku 2025.
V podmínkách zakázky je výroba, dodání a zprovoznění dvou vozů. Do každého z nich se vejde minimálně sto cestujících a obsluha. Dopravní podnik také žádá, aby jejich životnost byla minimálně 25 let, kromě některých elektrických a mechanických celků. Omezena je i maximální váha na dvacet a půl tuny a hlučnost jedoucího vozidla, která nesmí uvnitř přesáhnout 70 decibelů a venku 75 decibelů.
Úterý, 20. září 2022, 13:00
V mezinárodní soutěži na podobu nových vozů lanovky na Petřín zvítězil tým české designérky Anny Marešové. Ta se proslavila návrhem výletní tramvaje T3 Coupé a erotických pomůcek. Podle plánu by se v nich lidé mohli vozit za dva roky.
„Životnost vozidel, ale zejména tratě lanovky Petřín se blíží ke svému konci. Loni se nám s DPP podařilo vysoutěžit design nových vozů lanovky. Všechny kroky budou koordinovány tak, aby během doby, co se budou vyrábět nové vozy, mohl DPP zrealizovat sanaci petřínského svahu a zrekonstruovat trať. Cílem je, aby se první cestující svezli petřínskou lanovkou už novými vozy na nové trati nejpozději na jaře 2025,“ uvedl v tiskové zprávě Zdeněk Hřib (Piráti), 1. náměstek primátora pro oblast dopravy.
Údržba a opravy nových vozů bude muset být možné dělat přímo na trati, jednotlivé konstrukční díly musí být přístupné a snadno vyměnitelné.
Vozy musí mít ruční brzdu i hydraulickou, při evakuaci musí být schopni všichni cestující jednoduše vystoupit, mazání kol i kolejí musí být automatické.
Interiér je rozdělen do čtyř oddílů pro cestující, které musí být přístupné z obou stran. Podlaha musí být odstupňovaná, tónování skel nesmí přesáhnout průhlednost třicet procent.
„V první řadě bude nutné na základě spolupráce vybraného dodavatele a designérského studia dokončit finální designérskou studii, na jejímž základě bude možné vyprojektovat výrobní dokumentaci, přičemž technické provedení musí posoudit Drážní úřad ČR. To vše zcela jistě zabere řadu měsíců. Teprve po schválení dokumentace Drážním úřadem ČR bude moct vysoutěžený dodavatel zahájit výrobu vozů. Pevně věříme, že se to povede co nejdříve v letošním roce,“ doplnil Jan Šurovský, člen představenstva a technický ředitel DPP – Povrch.
Hlavní kritériem při hodnocení nabídek bude cena, dvacet procent se bude týkat zkušeností hlavního inženýra projektu, další dvacet doba realizace zakázky. Váhu patnácti procent má pak záruční doba v měsících, kdy chce dopravní podnik minimálně 60 měsíců.
Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.