V Praze dnes cestující poprvé sveze tramvaj Tatra K2. Bude součástí historické linky

Autoři | Foto DPP, Petr Hejna

Dopravní podnik hlavního města dnes poprvé vypraví tramvaj Tatru K2, bude jezdit pod číslem 42. Historický vůz se v Praze sice vyráběl, nikdy tu ale nejezdil. Tramvaj za symbolickou cenu odkoupili od bratislavského dopravního podniku.

Tatra K2 z roku 1977 vyjede v 10 hodin ze smyčky Dlabačov a bude jezdit po trase linky 42 přes Pražský hrad, Malostranskou, Čechův most, Náměstí republiky, Václavské náměstí nebo Národní divadlo.

Vůz číslo 7000 vyrobil závod ČKD Tatra Praha a byl převezen do Bratislavy, kde ho používali pro výcvik řidičů. Odstavili ho až v roce 2009 a za tu dobu nikdy nesvezl cestující v běžném provozu. I proto se zachovalo velké množství původních prvků.

„V rámci retroprovozu se snažíme prezentovat nejvýznamnější zástupce tramvají Tatra z nejúspěšnějšího historického období 50. a 60. let, které charakterizuje zejména výjimečný design českého výtvarníka Františka Kardause. Z tohoto období nám ve vozovém parku historických tramvají chyběl zástupce vozů K2, které ač v Praze nikdy v pravidelným provozu nejezdily, jsou s hlavním městem navždy spjaty. Proto jsme v roce 2021 využili unikátní příležitost a tramvaj K2, která byla 12 let odstavena ve vozovně Krasňany, odkoupili od Dopravního podniku Bratislava za symbolických 1000 eur," uvedl v tiskové zprávě Jan Šurovský, člen představenstva a technický ředitel DPP – Povrch. Vůz pak opravili v brněnském dopravním podniku.

 „Tramvaji jsme přidělili evidenční číslo 7000 symbolicky, původně s ním v Praze zkušebně jezdila vůbec první článková tramvaj vyrobená v Československu, typ K1 z roku 1964, a krátkou dobu jej nesl i prototyp tramvaje K2 a pod tímto číslem byl vystaven také na Mezinárodním veletrhu Brno 1966,“ dodal Šurovský.

Na lince 42 bude Tatra K2 jezdit až do konce února, v březnu a dubnu ji pak dostanou do rukou technici v Ústředních dílnách dopravního podniku v Hostivaři, kde ji ve spolupráci s kolegy z Brna ještě prozkoumají a vylepší.

„Způsob jízdy s touto tramvají je výrazně odlišný od T3, proto se s vozem důkladně seznamujeme. Předpokládáme, že do trvalého provozu na historických linkách se tramvaj K2 vrátí na přelomu letošního dubna a května,“ vysvětlil Šurovský.

Hodnocení článku je 100 %. Ohodnoť článek i Ty!

Chceš nám něco sdělit?Napiš nám

Napiš do redakce

Pošli nám tip na článek, reakci na daný článek nebo jakoukoliv zpětnou vazbu.

* Soubor není povinné přikládat.
Napište první písmeno abecedy.

Štítky Dopravní podnik hl. m. Prahy, Praha, Tatra K2, Dopravní podnik města Brna, historická linka, provoz

Komentáře

Přihlášení uživatele

Přihlásit se pomocí GoogleZaložením účtu souhlasím s obchodními podmínkami, etickým
kodexem
a rozumím zpracování osobních údajů dle poučení.

Zapomenuté heslo

Na zadanou e-mailovou adresu bude zaslán e-mail s odkazem na změnu hesla.