Pražský automobilový Strahovský tunel dostane při postupné rekonstrukci novou elektrickou požární signalizaci. Vyměněno bude osvětlení tunelu a opravy se dočkají rovněž další jeho části. Uvedla to Barbora Lišková, mluvčí Technické správy komunikací, která má tunel na starosti. Strahovský tunel je součástí městského okruhu, byl otevřen v roce 1997. Měří 2004 metrů, na severu na něj navazuje tunelový komplex Blanka a na jihu tunel Mrázovka. V roce 2002 byl hodnocen jako jeden z desítky nejbezpečnějších automobilových tunelů v Evropě.
„Strahovský tunel je již delší dobu připravován do celkové rekonstrukce. Na zlepšení jeho technických parametrů se průběžně pracuje celou řadu let. Zejména pak na zajištění předepsaných bezpečnostních standardů, které nyní v některých případech mohou odpovídat normám v době výstavby," uvedla Barbora Lišková. TSK proto nechala například v roce 2017 upravit požární větrání nebo na jaře 2018 takzvané provozní větrání.
V neděli 27. listopadu večer započala plánovaná první etapa modernizace systému automatické detekce požáru pomocí teplotně citlivého kabelu. Umístěn bude na stropech a po celé délce tunelů. V obou tunelových troubách bude dosahovat délky kolem 4,6 kilometru. Při vzniku požáru jej toto zařízení automaticky detekuje a lokalizuje. Poté se spustí požární větrání a z tunelu budou vyklizena všechna auta.
Vzhledem k velké dopravní vytíženosti tunelu se práce konají v noci, kdy je tunel vždy od 23:00 do 05:00 uzavřen. V neděli započaté práce ve směru na Smíchov skončí dnes. Další se uskuteční po nocích od 4. do 9. prosince a poslední od 8. do 13. ledna 2023. Provoz bude zachován obousměrně druhým tunelovým tubusem.
Ve směru ze Smíchova na Malovanku se tunel uzavře poprvé v nocích od 11. do 16. prosince, poté od 18. do 22. prosince a naposledy od 15. do 20. ledna 2023. Také v tomto případě se bude jezdit obousměrně v jednom tubusu.
O stavbě tunelu pod Strahovem začalo město uvažovat začátkem 70. let minulého století. Stavba byla zahájena v roce 1985, průzkumná štola se však začala razit již v roce 1979. Po rozsáhlých demolicích v okolí Švédské ulice začal Metrostav razit tunel od jihu a zároveň i ze středu směrem k severu. Úplně proražen byl v roce 1991 a dostavěn a otevřen v roce 1997. Náklady byly téměř pět miliard korun a další miliardy stály související stavby umožňující napojení tunelu na komunikace.
Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.