Pracovníci, kteří se budou v zimě starat o silnice v Praze, jsou připraveni a s nimi i technika. Letos bude zimní údržbu na 2 185 kilometrech komunikací zajišťovat 73 sypačů a dalších 50 menších strojů na menší silnice. Připraveno bude celkem 1100 pracovníků. Ti budou rozděleni do režimu zajištění odstraňování sněhu a náledí nebo náhradních prací.
Zimní sezóna začala pro motoristy 1. listopadu, a tak už jsou v pohotovosti i pracovníci, kteří se budou starat o silnice a chodníky v Praze. Kompletní plán zimní údržby komunikací, který přesně definuje rozsah a postupy prací tak, jak ukládá zákon všem správcům, připravila Technická správa komunikací. Společnost bude zajišťovat zimní údržbu na 2185 kilometrech, což je podobná vzdálenost jako v minulém roce.
Motoristické komunikace jsou děleny do tří kategorií podle významu. Údržbu na komunikacích I. pořadí bude zajišťovat 73 sypačů, ty vyjedou vždy s pluhem. Dalších 50 menších strojů je připraveno na komunikace II. a III. pořadí. Jeden sypač je k dispozici na operativní zásahy pro integrovaný záchranný systém. V případě potřeby má dodavatel k dispozici i dvě sněhové frézy.
Technická správa komunikací zajišťuje také úklid chodníků, zastávek MHD a dalších důležitých míst pro Prahu. Připraveno bude celkem 1100 pracovníků. Ti budou buď zajištovat odstraňování sněhu a náledí nebo budou v režimu takzvaných náhradních prací, takže budou čištit mosty a dalších objekty, likvidovat náletovou zeleň nebo černé skládky případně hrabat spadané listí.
„Přes 250 pracovníků bude primárně určeno na odborné práce, jako jsou opravy odvodnění, údržba dopravního značení, provádění široké škály zahradnických prací, opravy vozovek, dláždění chodníků a celá řada dalších odborných činností. Tito pracovníci budou v rámci zimní údržby využíváni operativně. Sníh z chodníků bude odklízet také 60 multifunkčních vozů, které budou nově nasazovány i v druhé směně úklidu nemotoristických komunikací v době od desáté hodiny večerní do šesté ranní, kdy bude intenzivně sněžit. Využívat se budou i desítky ručních kartáčů, pluhů a fréz,“ popsala v tiskové zprávě mluvčí TSK Barbora Lišková.
Ve skladech, které jsou plné, je připraveno 24 tun soli a téměř tři tuny solanky, která se používá společně se solí na skrápění, čímž stoupá její účinnost. K dispozici je i unikátní automatický protinámrazový systém, který je ve vozovkách na šesti místech v Praze. Tento systém v případě nízkých teplot upozorní na možnost vzniku náledí a následně automaticky spustí postřik rizikových míst.
Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.