Trolejbusovou linku mezi Nádražím Veleslavín a Letištěm Václava Havla Praha postaví společnost Elektrizace železnic Praha. Výstavba bude stát 354 milionů korun a potrvá rok a tři měsíce, dopravní podnik plánuje zahájit stavbu ještě letos, a to na konci listopadu. Město tak vybuduje 11,6 kilometrů trolejového vedení.
V projektu elektrifikace autobusové linky číslo 119 bude trolejové vedení pokrývat zhruba polovinu její stávající trasy, na zbylém úseku trolejbusy pojedou na baterii. Trolejové vedení bude začínat na zastávce Nádraží Veleslavín a bude končit před kruhovým objezdem u Terminálu 3. V opačném směru se trolejbusy k vedení připojí v zastávce Terminál 3, odkud budou dál pokračovat až na Nádraží Veleslavín.
Město tak vybuduje 11,6 kilometrů trolejového vedení. Kromě toho ale také vzniknou nabíjecí místa v autobusovém obratišti Letiště Václava Havla Praha a v garáži Řepy, která bude domovem pro trolejbusy vypravované na tuto linku.
„Je to dobrá zpráva jak pro cestující na a z Letiště Václava Havla Praha, tak i pro místní občany. Díky tomuto projektu a nasazování velkokapacitních tříčlánkových bateriových trolejbusů významně zvýšíme přepravní kapacity veřejné dopravy, zlepšíme komfort cestujícím a přispějeme ke snížení emisí výfukových plynů i hluku v dané oblast,“ uvedl náměstek pražského primátora pro dopravu Adam Scheinherr (Praha Sobě).
Mimo trakční stožáry, trolejové vedení a pokládky kabelové trasy vzniknou také tři nové trolejbusové měnírny, a to v garáži dopravního podniku Řepy a dvě kontejnerové – na Nádraží Veleslavín a v autobusovém obratišti na Letišti Václava Havla Praha. Část vedení bude napájena z nové měnírny Dědina, kterou DPP staví společně s novou tramvajovou tratí Divoká Šárka – Dědinská. V budoucnosti tak bude sloužit jak tramvajím, tak trolejbusům.
„Výstavba infrastruktury pro trolejbusovou linku na Letiště Václava Havla Praha by neměla trvat déle než 15 měsíců. Pevně věřím, že první cestující by se na ní mohli v rámci zkušebního provozu svézt na konci prvního čtvrtletí 2024,“ dodal předseda představenstva a generální ředitel DPP Petr Witowski.
Elektrifikace autobusové linky 119 je zařazena do mezinárodního výzkumného projektu E-BRT. Kromě prezentace a porovnání provozně-technologických parametrů bateriových trolejbusů budou sledovat energetický management provozu, ale také nabíjení.
Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.