Přístup pražských městských částí k využívání elektromobilů se dost liší. Zatímco Praha 4 nebo Praha 6 je v rámci úřadu využívají už roky, další jako Praha 12 nebo Sedmička je teprve pořizují nebo to plánují. A například Praha 1 je zatím nechce vůbec.
Městská část Praha 12 oznámila, že plánuje obměnit vozový park a pořídí elektromobil v rámci energetické politiky radnice. Finance na něj chce získala z Národního programu Životní prostředí.
„Některé služební automobily jsou již velmi staré, ve špatném stavu, rozhodli jsme se je proto postupně nahrazovat elektromobily. Ty mají pro úřad městské části výhodu i v tom, že drtivá většina cest se děje na velmi krátké vzdálenosti v městském provozu, kde je klasický spalovací motor méně efektivní. A zároveň snižujeme uhlíkovou stopu úřadu,“ uvedl starosta Jan Adamec (Piráti) v tiskové zprávě.
Chce tak snížit negativních vlivy dopravy na zdraví obyvatel a životní prostředí a snížit emisní plyny a hlukovou zátěž.
Ostatní pražské městské části se elektromobilitou také zabývají, každá je ovšem v jiné fázi. Napřed je Praha 4, která je začala používat už před pěti lety. Podle mluvčího Jiřího Bigase je jednou z prvních městských částí, která vozidla na alternativní pohon začala využívat. Radnice koupila celkem sedm vozů, čtyři užívá pro Ústav sociálních služeb v Praze 4, další tři úřad městské části.
„Navíc Praha 4 od roku 2019 spolupracuje s Pražskou energetikou na budování dobíjecích stanic pro elektromobily. Považujeme to za nejlepší cestu, jak podpořit rozvíjející se perspektivní směr čisté dopravy v hlavním městě,“ uvedl pro redakci Pražské Drbny Jiří Bigas.
Jak redakci sdělil mluvčí Jiří Hannich, šestá městská část má ve flotile vozů čtyři elektromobily, pořízení dalších se nebrání.
Osmička využívá tři tato auta. „Nemáme je sice zakoupené, ale v dlouhodobém pronájmu,“ vysvětlil naší redakci mluvčí Martin Šalek.
První městská část nákup naopak zatím nezvažuje. „Vybavení úřadu vozidly je dostačující. Další vozidlo by bylo vlastně navíc. Většina zaměstnanců chodí po Praze 1 pěšky nebo využívá MHD. Taktéž na pracovní cesty jezdí zaměstnanci převážně hromadnou dopravou,“ uvedl pro naši redakci mluvčí Petr Bidlo.
Rozjednaný projekt má Praha 7. Dotaci z programu má schválenou a bude vyhlašovat výběrové řízení na dodavatele.
„Od počátku letošního roku u nás funguje dopravní služba pro seniory a lidi s hendikepem Taxík Maxík. Byli jsme první radnicí zapojenou do tohoto celorepublikového projektu, která přispěla k tomu, aby zde jezdilo vozidlo s ekologičtějším plug-in hybrid motorem,“ doplnil starosta Sedmičky Jan Čižinský (Praha sobě).
„Náš odbor životního prostředí zvažoval nákup elektroauta pro kontrolní činnosti v rámci úklidu chodníků a údržby zeleně už vloni. V té době se ale na trhu nedalo sehnat, a tak schválená dotace nakonec nebyla využitá. Stejný záměr mají na životním prostředí výhledově i nadále,“ řekl redakci za městskou část Praha 10 mluvčí Jan Hamrník.
Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.