Logo i vzhled autobusů, tramvají a vlaku Pražské integrované dopravy ocenili ve světové designové soutěži Red Dot Awards. Jednotný vizuál vybralo vedení města v soutěži před dvěma lety, opozice počin kritizovala za nesmyslné utrácení finančních prostředků.
V nové provedení jezdí v Praze i Středočeském kraji 140 autobusů i elektrobusů, 6 tramvají a první vlaková jednotka CityElefant. Studio superlative.works, které design navrhlo, v soutěži Red Dot Awards zvítězilo v kategorii Korporátní design a identita.
„Po jednom z největších českých ocenění v soutěži Czech Grand Design se náš nový vizuální styl PID může pyšnit také jednou z nejprestižnějších světových cen Red Dot. To svědčí jak o kvalitě vítězného návrhu, tak i správnosti naší volby při výběru nové tváře Pražské integrované dopravy,“ uvedl v tiskové zprávě náměstek primátora a radní pro oblast dopravy Adam Scheinherr (Praha sobě).
„Do výroby jdou nové elektrické i motorové jednotky pro městské i příměstské vlakové linky, v novém kabátě budou všechny další modernizace pražských tramvají a také chystaná zakázka na zcela nové tramvaje. Čeká nás také mnoho nových pražských autobusů i trolejbusů. A novým designem jsou podmíněna i připravovaná výběrová řízení na všechny autobusové linky ve Středočeském kraji,“ dodal Scheinherr.
Podle ředitele ROPIDu Petra Tomčíka se nový design využívá i v informačních materiálech, propagační tiskovinách nebo v komunikaci.
Soutěž na nový vzhled vozů i loga vypsal Ropid ve spolupráci s agenturou Czechdesign už před třemi lety na podzim. Porota z pěti účastníků vybrala vítězný návrh. Náklady na soutěž byly podle dokumentu do dvou milionů korun a byla neveřejná, Ropid oslovil uchazeče a následně z těch, kteří měli zájem, vybral pět účastníků.
Postup vedení města při výběru kritizovala například opoziční ODS, podle předsedkyně jejich klubu Alexandry Udženiji byl netransparentní. Antimonopolní úřad však potvrdil, že v podobných případech jde o běžný postup a neshledal důvod zakázku prošetřit. Plán kritizovali také koaliční Spojené síly pro Prahu (TOP 09 a STAN). „V době koronavirové krize mají být finanční prostředky využity smysluplněji ve prospěch obyvatel Prahy. Doba není tomuto nakloněna a tyto návrhy působí nevhodně, obzvláště ve chvíli, kdy naši koaliční partneři vedou také debatu o zdražování MHD a parkování v hlavním městě," uvedl tehdy předseda klubu Spojených sil Jiří Pospíšil.
Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.