Pražská Pařížská ulice je už druhým rokem nejdražší nákupní ulicí ve střední a východní Evropě, na světě je pak devatenáctá. Opět porazila ulici Na Příkopě, maloobchodní měsíční nájem tu v průměru vyjde na pět a půl tisíce za metr čtvereční.
Žebříček každoročně vytváří realitněporadenská společnost Cushman & Wakefield, porovnává v něm právě výše nájmů v maloobchodních prostorách.
„Pařížská ulice v Praze je dlouhodobě v rámci střední a východní Evropy primárním cílem luxusních značek, které do regionu vstupují. Každoročně jsme zde svědkem otevření prodejny některého ze světových luxusních brandů, loni to byl Chanel, Balenciaga a ALO Diamonds, letos Polo Ralph Lauren a Jimmy Choo,“ popsal v tiskové zprávě Jan Kotrbáček ze společnosti Cushman & Wakefield.
Ročně obchody zaplatí okolo 66 tisíc za metr čtvereční, tedy pět a půl tisíce za měsíc. Oproti světové jedničce New Yorku je to ale zanedbatelná částka, na její Upper 5th Avenue stojí metr čtvereční ročně půl milionu korun.
V konkurenci ostatních světových měst je Praha na devatenáctém místě, v Evropě pak Pařížská drží jedenáctou příčku. Nejdražší ulicí v Evropě je milánská Via Montenapoleone s 440 tisíci ročně.
Ze středo a východoevropských zemí je Praha v top dvacítce jediná, budapěšťská Vaci Utca je až třicátá.
„Praha je pro luxusní značky v rámci Evropy jednoznačně velice žádanou destinací a Pařížská ulice vytváří naprosto unikátní lokalitu pro prezentaci luxusního zboží. Tato třída a její okolí je s naprostým přehledem nejhezčí, nejkompaktnější luxusní destinací ve střední Evropě a má nejširší nabídku zastoupených značek,“ dodal Kotrbáček.
Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.