Počasí dnes16 °C, zítra20 °C
Čtvrtek 28. března 2024  |  Svátek má Soňa
Bez reklam

Vodafone natočil spot ve Veletržním paláci, podle Národní galerie bez povolení

Národní galerie Praha je ve sporu se společností Vodafone, která bez jejího vědomí natočila reklamní spot v prostorách Veletržního paláce a s přímými záběry na umělecká díla. Národní galerie a dílo současných autorek byly zneužity pro komerční účely, navíc v kontextu, který pro oba subjekty vyznívá poškozujícím způsobem, tvrdí galerie.

Mluvčí Národní galeire Zuzana Vlčková dnes řekla, že před plánovanými právními kroky galerie upřednostňuje jednání, které by se po dohodě vedení obou institucí mělo konat příští týden. Společnost Vodafone video stáhla.

Mluvčí Vodafone Ondřej Luštinec dnes sdělil, že firmu situace ohledně celkového vyznění spotu a kolem toho vyvolané negativní emoce velmi mrzí. „Z naší strany tím rozhodně nebyl sledován nějaký nepoctivý záměr či snaha dehonestovat výstavu nebo konkrétní umělecké dílo, potažmo moderní umění jako celek," sdělil Luštinec.

V půlminutovém spotu si dívka prohlíží umělecké dílo a pohlíží na něj s trochu nechápavým pohledem. Záhy ji na mobilní telefon přijde informace o tom, že právě vyšel nový díl populárního seriálu a dívka ho s pobavením začne sledovat. Ve videu se pak objeví text: Sleduj svoje oblíbený show, ať jsi kdekoli.

Společnost Vodafone si podle svého mluvčího není vědoma toho, že by jakýmkoliv způsobem poškodila dobré jméno či pověst galerie nebo jí způsobila jakoukoliv újmu. „Ve spotu nikde nefiguruje logo ani název NGP, ani se o ní žádným způsobem nezmiňujeme. Zachycená část výstavy má sloužit pouze jako kulisa pro náš spot a pro diváka je zcela generická. Ano, některá díla byla ve spotu krátce zachycena, ale NGP jako taková v něm nebyla nijak identifikována a spot s ní nelze jakkoliv spojovat," uvedl Luštinec.

Galerie ale takové tvrzení odmítá s tím, že prostory Veletržního paláce jsou nezaměnitelné a na umělecká díla je ve spotu přímý záběr. Spot podle ní navíc galerii poškozuje i v očích dalších lidí, kteří se mohou domnívat, že „NGP takovou reklamu, která vyznívá výsměšně vůči současnému umění, umožnila natočit".

Národní galerie Praha se podle Vlčkové snaží dostát svého úkolu chránit vystavená díla a jejich autory. Požadavek instituce směřuje k dodržování zákona, elementární komunikaci a vzájemnému respektu, uvedla. Společnost Vodafone podle galerie v uzavřených prostorách NGP na výstavě Květinová unie v Malé dvoraně Veletržního paláce natočila reklamní spot bez vědomí galerie a souhlasu autorek díla Johany Pošové a Barbory Fastrové.

„Společnost Vodafone Czech Republic a. s. tak v právních i etických aspektech zásadním způsobem poškodila NGP i autorky. Její komerční aktivita totiž, jak dokládají ohlasy na sociálních sítích i mediální rešerše, vyzněla jako výsměch současnému umění a zpochybnila roli NGP jako instituce, která spravuje a rozvíjí kulturní dědictví," uvedla Vlčková v tiskové zprávě.

Hodnocení článku je 60 %. Ohodnoť článek i Ty!

Autoři | Foto Facebook Národní galerie

Štítky Národní galerie Praha, Vodafone, reklama, natáčení, povolení, sport

Komentáře

Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.

Vodafone natočil spot ve Veletržním paláci, podle Národní galerie bez povolení  |  Byznys  |  Zprávy  |  Pražská Drbna - zprávy z Prahy

Můj profil Bez reklam

Přihlášení uživatele

Uložené články mohou používat pouze přihlášení uživatelé.

Přihlásit se pomocí GoogleZaložením účtu souhlasím s obchodními podmínkami, etickým
kodexem
a rozumím zpracování osobních údajů dle poučení.

Zapomenuté heslo

Na zadanou e-mailovou adresu bude zaslán e-mail s odkazem na změnu hesla.