Dopravní podnik hlavního města si k dnešnímu dni zajišťuje energetické služby a dodávky tepla sám. Měl by tak snížit spotřebu zemního plynu o polovinu a ročně tak ušetřit přes sto padesát milionů korun.
Dopravní podnik měl smlouvu s firmou České teplo. V rámci ukončení spolupráce přešlo k němu přešlo i 37 jejich zaměstnanců a některá zařízení.
„Jedná se o jednu z desítek historicky uzavřených smluv, jejichž dlouholetost se pro DPP stávala zátěží. Dnes víme, že vyvedení této části podniku a outsourcing dodávek tepla nebylo výhodné. Stálo nás obrovské úsilí tento neuvážený krok našich předchůdců napravit. Jsem rád, že si DPP bude tyto činnosti zajišťovat opět vlastními silami, navíc v dnešní energetické krizi se nám podařilo nahradit vytápění ve dvou areálech s největší spotřebou zemního plynu na zdroj tepla z elektrárny Mělník a ZEVO Malešice. Díky tomu v součtu ušetříme okolo 153 milionů korun ročně,“ uvedl v tiskové zprávě Adam Scheinherr (Praha sobě), náměstek primátora pro oblast dopravy a předseda dozorčí rady dopravního podniku.
Společnost teď tak mohla na centrální zásobování teplem napojit depo Hostivař a areál Kačerov, kde parkují vozy metra i autobusy. Jsou to areály s největší spotřebou zemního plynu. Postupně chce ještě připojit i další části hostivařského komplexu.
Ve většině provozních areálů dopravního podniku topí zemním plynem z vlastních zařízení. Ten jim bude příští rok dodávat Pražská plynárenská. Garáže Klíčov a Vršovice, vozovna Kobylisy a centrála podniku na Sokolovské ulici pak zásobuje Pražská teplárenská.
K tomu se ještě připojí k EPC projektu, které splatí, až z úspor, které z něj bude mít. „V pilotní fázi se bude jednat o administrativní budovu v depu Zličín, depo Kačerov, vozovny Pankrác a Střešovice a Centrální dispečink DPP v Praze 2. Očekáváme od nich komplexní řešení energetiky těchto areálů od zateplení budov, případné výměny oken, přes modernizaci osvětlení a klimatizace za úspornější, až po instalaci solárních panelů a tepelných čerpadel. Co nejúspornější energetické řešení pro každý z uvedených areálů je předmětem veřejné zakázky, kterou jsme na zhotovitele tohoto pilotního projektu letos vyhlásili. Předpokládáme, že vítěze budeme znát na konci března 2023,“ oznámil Petr Witowski, předseda představenstva a generální ředitel dopravního podniku.
Má se také vyměnit osvětlení metra a provozních hal za LED technologii, renovovat vzduchotechnická zařízení a vyměnit výtahy či eskalátory za energeticky méně náročné.
Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.