O nedostatku vody se ve společnosti mluví stále častěji. Města se proto snaží kromě zlepšování svých vlastní technologií i vzdělávat občany, aby vodou šetřili. K této snaze se připojují i firmy. Jednou takovou je například český pivovar Radegast, který v rámci osvěty provedl Prahou průvod s velbloudy.
Pivařství je oblast průmyslu, která je na vodě přímo závislá. Její kvalita a hlavně množství je ale v ohrožení. K výrobě jednoho hektolitru piva spotřebují pivovary kolem tří hektolitrů vody. Dlouhodobé snížení spotřeby vody je proto hlavním cílem většiny provozů.
Ať už se jedná o zlepšení technologií nebo zavedení recyklace vody, jakékoliv vylepšení je vítané
Velbloudi jsou od přírody vybavení ke zvládáních extrémních podmínek. Speciálním metabolismem dokáží přeměnit vodu na tuk, který si pak na delší období bez vody nosí na zádech v podobě hrbů. Pivovar se rozhodl využít symboliky těchto zvířat a zařadil je do své osvětové akce.
„Velbloudi, kteří jsou symbolem sucha a pouští, spolu s námi upozorňovali na to, že zadržování vody v krajině a péče o vodní zdroje jsou nesmírně důležité aktivity. Pokud se do toho všichni pořádně nepustíme, tak se budeme s velbloudy možná setkávat nejen v průvodech,“ vysvětluje v tiskové zprávě Josef Jalůvka, manažer značky Radegast.
Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.