V únoru proběhne tradiční zdravotně osvětová kampaň Suchej únor, která lidem pomáhá prověřit jejich vztah k alkoholu. Akci Suchej únor podpořilo také hlavní město, záštitu udělil primátor Zdeněk Hřib. Odborná partnerství akci tradičně poskytla Klinika adiktologie 1. Lékařské fakulty Univerzity Karlovy a Všeobecné fakultní nemocnice nebo Národní ústav duševního zdraví.
Celý únor ani kapku alkoholu, taková jsou pravidla akce Suchej únor, která vznikla kvůli nadměrné spotřebě alkoholu v Česku. Rizikově u nás pije více než milion lidí. Zájemci se mohou k výzvě registrovat na stránkách suchejunor.cz.
Kampaň podporuje například Policie ČR či řada českých a mezinárodních firem. V neposlední řadě kampaň oslovuje také řadu známých osobností, které pomáhají šířit osvětu. Novinkou letošního ročníku je vydání Suchého průvodce pro firmy, který pomáhá se zvládáním rizikového chování a užívání na pracovišti.
„Rád jsem letos znovu podpořil osvětovou kampaň Suchej únor. Spotřeba alkoholu v Česku není nic, na co bychom měli být pyšní. Suchej únor je proto skvělou příležitostí vyzkoušet si, nakolik máme konzumaci alkoholu pod kontrolou. Někdy zapomínáme, že i alkohol je návyková látka, která může mít velmi negativní účinky na zdraví i životy ostatních,“ pověděl primátor hlavního města Prahy Zdeněk Hřib (Piráti), který nad akcí převzal záštitu.
„Registrované účastníky provedeme měsícem na suchu od začátku do konce. Máme pro ně připravené informačně i zábavou nabité newslettery a rovněž unikátní knihu, kterou jsme vydali. Registrací lidé podpoří nejen kampaň, ale především naši další činnost na poli osvěty, vzdělávání a prevence rizikového chování. A to nejenom ve vztahu k alkoholu, ale i k dalším návykovým látkám a závislostem,” vysvětluje za organizátory ředitel neziskové organizace Suchej únor Petr Freimann.
Kampaň Suchej únor zná podle aktuálního průzkumu už 76 procent české populace starší 18 let. Počet lidí, kteří v loňském roce deklarovali účast, se vyšplhal přes 10 procent, tedy v přepočtu na 700 tisíc lidí. Klíčový je ovšem pozitivní dopad kampaně na účastníky. Suchej únor jim umožňuje dát si na jeden měsíc od alkoholu odstup, díky čemuž mohou poznat, jak své pití ovládají a jak moc alkohol ovládá je. Podle průzkumu mezi 706 účastníky v roce 2021 deklaruje snížení spotřeby alkoholu ještě 4 měsíce po kampani 53 procent z nich.
Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.