Počasí dnes16 °C, zítra20 °C
Čtvrtek 28. března 2024  |  Svátek má Soňa
Bez reklam

Konec škaredých reklam v Praze. Město podnikatelům přispěje na kultivovanou propagaci

Praha se stále snaží bojovat s vizuálním smogem v Pražské památkové rezervaci. Dalším důležitým krokem je schválený dotační program, který zajistí, že město podnikatelům přispěje na obnovu a kultivaci reklamního označení obchodů v centru Prahy.

Nová reklama musí být v souladu s Manuálem pro kultivovanou Prahu

O finanční prostředky na kultivaci reklamy budou podnikatelé moci žádat už od 15. července do 19. října 2021. Dotace bude vyplacena v rámci příštího roku na již zhotovené reklamní označení. „Peníze je možné čerpat na práce související s grafickým návrhem, výrobou a instalací. Jednat se přitom může například o vývěsní štít, firemní nápis, vitríny, menuboxy a nabídkové tabule nebo úpravy výlohy,“ popisuje mluvčí Prahy Vít Hofman.

Podmínkou je, aby nové označení provozovny bylo v souladu s pravidly označování provozoven v památkově chráněných územích hlavního města Prahy a na kulturních památkách na území hlavního města Prahy, potažmo s Manuálem pro kultivovanou Prahu.

Nevkusné reklamy z centra zmizí. Magistrát vydal Manuál pro kultivovanou Prahu

Příkladů tristního vizuálního smogu, který v posledních letech trápí Prahu je mnoho. Mohli bychom uvést plastové trdelníky na barokních fasádách, výlohy polepené fotkami potravin nebo historické okenice ověšené policemi s matrjoškami. O to, aby...

Chceme, aby měl veřejný prostor co nejvyšší kvalitu

„Centrum Prahy je výkladní skříní celé země. Dlouho na ni však nebyl úplně pěkný pohled. Křiklavá reklama, již legendární plastové trdelníky, sériově vyráběné vývěsní štíty, které naleznete ve stejné podobě v historické uličce i na sídlišti… Snažíme se s tím vším postupně něco dělat – a jeden dílek do skládačky je i dotační program, kterým chceme podpořit podnikatele, kteří si chtějí reklamní označení své provozovny udělat vkusně a kvalitně,“ říká pražská radní Hana Třeštíková (Praha sobě).

Dotaci dostanou podnikatelé na práce, které byly zahájené, provedené a dokončené od 1. listopadu 2020 do 29. října 2021, a to do výše 70 procent nákladů, celkově však maximálně do výše 200 tisíc korun. Předpokládaný celkový objem peněžních prostředků vyčleněných v rozpočtu na financování programu je 5 milionů korun. Žadatelem přitom může být uživatel provozovny v objektu, jehož je vlastníkem, vypůjčitelem nebo nájemcem.

„Naším cílem je, aby měl veřejný prostor co nejvyšší kvalitu. Při procházce centrem si místní i turisté mnohdy připadají jako v Disneylandu. Bohužel státem daná legislativa Praze neumožňuje vizuální smog příliš efektivně regulovat, proto sázíme na pozitivní motivaci. Myslím, že příspěvek na novou tvář provozovny se hodí zejména jako výpomoc po covidové krizi,“ dodala Třeštíková.

Hodnocení článku je 100 %. Ohodnoť článek i Ty!

Foto Jan Luxík

Štítky propagace, reklama, podpora, podnikatelé, Praha, Pražská památková rezervace, Hana Třeštíková, Vít Hofman, Disneyland

Komentáře

Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.

Ben Bazoo

No to je nádhera. Takže obchodník v podstatě sprzní historickou budovu obludnými a nevkusnými poutači a ještě dostane od města peníze. A jestli si paní Třeštíková vážně myslí , že centrum Prahy je výkladní skříní naší země , tak to ve své funkci dost selhala a s ní všichni ostatní radní .

Čtvrtek, 10. června 2021, 07:24Odpovědět

Konec škaredých reklam v Praze. Město podnikatelům přispěje na kultivovanou propagaci  |  Společnost  |  Zprávy  |  Pražská Drbna - zprávy z Prahy

Můj profil Bez reklam

Přihlášení uživatele

Uložené články mohou používat pouze přihlášení uživatelé.

Přihlásit se pomocí GoogleZaložením účtu souhlasím s obchodními podmínkami, etickým
kodexem
a rozumím zpracování osobních údajů dle poučení.

Zapomenuté heslo

Na zadanou e-mailovou adresu bude zaslán e-mail s odkazem na změnu hesla.