Praha se stále snaží bojovat s vizuálním smogem v Pražské památkové rezervaci. Dalším důležitým krokem je schválený dotační program, který zajistí, že město podnikatelům přispěje na obnovu a kultivaci reklamního označení obchodů v centru Prahy.
O finanční prostředky na kultivaci reklamy budou podnikatelé moci žádat už od 15. července do 19. října 2021. Dotace bude vyplacena v rámci příštího roku na již zhotovené reklamní označení. „Peníze je možné čerpat na práce související s grafickým návrhem, výrobou a instalací. Jednat se přitom může například o vývěsní štít, firemní nápis, vitríny, menuboxy a nabídkové tabule nebo úpravy výlohy,“ popisuje mluvčí Prahy Vít Hofman.
Podmínkou je, aby nové označení provozovny bylo v souladu s pravidly označování provozoven v památkově chráněných územích hlavního města Prahy a na kulturních památkách na území hlavního města Prahy, potažmo s Manuálem pro kultivovanou Prahu.
Středa, 3. června 2020, 19:00
Příkladů tristního vizuálního smogu, který v posledních letech trápí Prahu je mnoho. Mohli bychom uvést plastové trdelníky na barokních fasádách, výlohy polepené fotkami potravin nebo historické okenice ověšené policemi s matrjoškami. O to, aby...
„Centrum Prahy je výkladní skříní celé země. Dlouho na ni však nebyl úplně pěkný pohled. Křiklavá reklama, již legendární plastové trdelníky, sériově vyráběné vývěsní štíty, které naleznete ve stejné podobě v historické uličce i na sídlišti… Snažíme se s tím vším postupně něco dělat – a jeden dílek do skládačky je i dotační program, kterým chceme podpořit podnikatele, kteří si chtějí reklamní označení své provozovny udělat vkusně a kvalitně,“ říká pražská radní Hana Třeštíková (Praha sobě).
Dotaci dostanou podnikatelé na práce, které byly zahájené, provedené a dokončené od 1. listopadu 2020 do 29. října 2021, a to do výše 70 procent nákladů, celkově však maximálně do výše 200 tisíc korun. Předpokládaný celkový objem peněžních prostředků vyčleněných v rozpočtu na financování programu je 5 milionů korun. Žadatelem přitom může být uživatel provozovny v objektu, jehož je vlastníkem, vypůjčitelem nebo nájemcem.
„Naším cílem je, aby měl veřejný prostor co nejvyšší kvalitu. Při procházce centrem si místní i turisté mnohdy připadají jako v Disneylandu. Bohužel státem daná legislativa Praze neumožňuje vizuální smog příliš efektivně regulovat, proto sázíme na pozitivní motivaci. Myslím, že příspěvek na novou tvář provozovny se hodí zejména jako výpomoc po covidové krizi,“ dodala Třeštíková.
Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.
No to je nádhera. Takže obchodník v podstatě sprzní historickou budovu obludnými a nevkusnými poutači a ještě dostane od města peníze. A jestli si paní Třeštíková vážně myslí , že centrum Prahy je výkladní skříní naší země , tak to ve své funkci dost selhala a s ní všichni ostatní radní .