Na dva tábory rozdělilo veřejnost částečné uzavření Smetanova nábřeží v centru Prahy. Vedení hlavního města tím hodlá podpořit místní podnikatele. Uzavření stometrového úseku mezi Národním divadlem a ústím Divadelní ulice pro restaurační zahrádky se však rychle stalo terčem kritiky.
„Jedná se o stometrový pruh jednoho jízdního pruhu. Tento úsek je nejméně využívaným na Smetanově nábřeží,“ zdůvodnil výběr místa náměstek primátora pro dopravu Adam Scheinherr (Praha Sobě). Podobná omezení podle něj ve svých centrech zavedla v reakci na koronavirovou krizi řada západních měst.
Veřejnost však zkritizovala nejen estetickou stránku nápadu, ale především samotné místo, které nepůsobí přívětivě.
„Koaliční partner to nechce, zastupitelé většinově také ne, Praha 1 ne, místní občané z ulic, kudy se to má objíždět jakbysmet a vše marné. Tohle udělat někdo jiný, byla by tu revoluce. Jinak ale zase máme rekord, dat si kávu takhle blízko jedoucím tramvajím, jen tak někde není,“ napsal zastupitel za ANO Patrik Nacher.
Zahrádky ohraničené betonovými zábranami zkritizovala na svém twitterovém profilu také Alexandra Udženija (ODS). „Pamatujete na ty kecy Pirátů a Prahy sobě o “konci vizuálního smogu”? Koukám, že na Smetanově nábřeží nově krášlí výhled tenhle skvost,“ dodala.
Zahrádka na magistrále? To by šlo ne? ♥️ pic.twitter.com/4kZ5RifhSZ
— TMBK (@TMBKOFFICIAL) May 23, 2020
Rozhodnutí o uzavření Smetanova nábřeží zkritizovalo už před několika dny také vedení městské části, se kterou údajně tento krok hlavní magistrát nekomunikoval.
„S naší městskou částí tuto uzavírku nikdo neprojednával. Provoz aut se kvůli tomuto rozhodnutí přesune do Divadelní a naroste dopravní zatížení ulice Karoliny Světlé, ve které žije značný počet místních obyvatel. Právě v této ulici jsme dosáhli série opatření k utlumení dopravy,“ uvedlo vedení Prahy 1 v tiskové zprávě.
Není to poprvé, co se Smetanovo nábřeží uzavřelo. V loňském roce bylo na podzim více než dva týdny neprůjezdné, paralelně platila i uzavírka na Malé Straně. Město podle tehdejších vyjádření chtělo získat data k případnému dlouhodobému omezení dopravy na obou březích Vltavy. Čím dál častěji se totiž objevuje názor, že do centra města a okolí řeky nepatří tranzitní doprava. Podle odpůrců nicméně není možné průjezd omezit před tím, než budou dokončeny oba pražské okruhy.
Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.
Tak jeden tábor jsou obyvatelé Prahy, kteří vítají jakékoli omezení tranzitu a druhý tábor mimopražští řidiči, kteří tu nebydlí - jen jezdí. Teď babo raď.