Císařská louka se od prvního květnového dne dočká propojení díky tradičním přívozům. Za normálních okolností jsou tyto sezónní linky Pražské integrované dopravy již v provozu, kvůli epidemii koronaviru se ale jejich spuštění odsunulo až na květen.
„Důvodem pozdějšího zahájení provozu proti ostatním sezonním přívozům je koronavirový nouzový stav a výrazněji rekreační charakter přepravy, kterou navíc oslabila absence v minulých letech pravidelných cizokrajných zákazníků z autokempů na ostrově,“ řekl Filip Drápal za Regionálního organizátora Pražské integrované dopravy.
První májový pátek poprvé vypluje dvojlinka přívozů z Císařské louky. Jedná se o linky P4 z Císařské louky do zastávky Kotevní a P5 Císařské louky na Výtoň. Obě linky přebírají funkci za chybějící severní napojení Císařské louky na oba břehy Vltavy po původním přívozu P5.
Přístaviště na Smíchovské náplavce je nyní trvale přemístěno na přístaviště Kotevní a pro přehlednost jsou dvě větve označeny jako samostatné linky. Provozovatel tak reaguje na skutečnost, kdy spojení obou náplavek je zajištěno nedávno zrekonstruovanými pěšími lávkami výtoňského železničního mostu.
„V minulých letech navíc často docházelo k situacím, kdy bylo velmi obtížné kapacitně pokrýt vysokou poptávkou po spojení, nejčastěji však mezi náplavkami, nikoli ve vztahu k ostrovu Císařská louka,“ dodal Drápal.
I proto byl provoz v minulosti postupně posilován zkracováním intervalů, druhým plavidlem, i vloženými plavbami, přesto se však nedařilo poptávku vždy uspokojit a další posilování provozu by znamenalo nejen vyšší náklady na provoz.
Odjezdy spojů obou linek se podle jízdního řádu střídají tak, že z Císařské louky přívoz odplouvá každých patnáct minut. Při zvýšené poptávce může být přidán posilový spoj.
Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.