Co dělat v krizových situacích? Praha spustila informační kampaň

Autoři | Foto HZS Praha

Obyvatelé Prahy se mají připravit na krizové situace, které mohou v metropoli nastat, jako jsou blackouty, povodně nebo násilný útok se zbraní, a naučit se, jak v těchto událostech postupovat. Hlavní město proto dnes spustilo informační kampaň s názvem Buď připraven, nebuď překvapen!, která lidem poskytne praktické návody a rady ke zvládnutí takových situací. Plakáty a další materiály kampaně budou lidé moci vidět ve veřejné dopravě, na venkovních reklamních plochách či na webu.

Kampaň nabídne obyvatelům i návštěvníkům Prahy přehledný soubor informací, které jim mají pomoci připravit se na různé mimořádné události. Mezi klíčové okruhy patří například postupy chování při obecné krizové situaci, zvládání blackoutů a kolapsu klíčových služeb, bezpečné reakce na podezřelé chování, poskytování první pomoci při bezvědomí nebo kolapsu, příprava evakuačního zavazadla a zásob na 72 hodin a také postupy při povodních či násilném útoku se zbraní.

„Nejdůležitější je to, aby lidé věděli, že se něco může stát, a aby byli schopni v okamžiku, kdy se to stane, jednat racionálně a nepropadali panice," řekl primátor Bohuslav Svoboda (ODS). Podle primátora má kampaň navazovat na příručku 72 hodin, kterou vydalo ministerstvo vnitra, a doplňovat ji o pražská specifika. „Praha má metro, vysokou koncentraci lidí, velký počet zahraničních návštěvníků a další faktory, které ji odlišují od zbytku republiky," uvedl Svoboda. Proto je podle něj potřeba kampaně lokalizovat.

Materiály kampaně budou k dispozici na několika místech. Lidé je uvidí ve veřejné dopravě, na venkovních reklamních plochách a sociálních sítích či na webu. Kromě toho budou k dispozici tištěné letáky na veřejných místech a přiložené k dopisům městských firem, například PRE nebo Pražské plynárenské, aby měli obyvatelé i návštěvníci metropole snadný přístup k praktickým radám a návodům. Součástí kampaně je také podcast Nebuď překvapen, který je dostupný na všech hlavních podcastových platformách.

Podle ředitele Hasičského záchranného sboru hlavního města Prahy Luďka Prudila se v prvních chvílích krizové situace záchranné složky soustředí hlavně na ty, kdo pomoc potřebují nejvíce. Ostatní lidé by proto měli vědět jak reagovat, než k nim dorazí odborná pomoc. Připravení a informovaní obyvatelé usnadňují práci záchranářům a umožňují jim zaměřit síly tam, kde je pomoc nejvíce potřeba.

Ohodnoť článek

Chceš nám něco sdělit?Napiš nám

Napiš do redakce

Pošli nám tip na článek, reakci na daný článek nebo jakoukoliv zpětnou vazbu.

* Soubor není povinné přikládat.
Napište první písmeno abecedy.

Štítky Praha, bezpečnost, rady, informace

Komentáře

Přihlášení uživatele

Přihlásit se pomocí GoogleZaložením účtu souhlasím s obchodními podmínkami, etickým
kodexem
a rozumím zpracování osobních údajů dle poučení.

Zapomenuté heslo

Na zadanou e-mailovou adresu bude zaslán e-mail s odkazem na změnu hesla.

Pošli tip na kulturní akci

Publikace zaslané kulturní či sportovní akce není garantována a vždy o publikaci rozhoduje redakce.
Zasláním tipu do redakce zároveň deklaruji, že mám svolení s užitím fotografie.

* Soubor není povinné přikládat.
Napište první písmeno abecedy.

Odesláním formuláře souhlasím s obchodními podmínkami, etickým kodexem a rozumím zpracování osobních údajů dle poučení.