Hasičský záchranný sbor hl. m. Prahy pořídil do svého vozového parku nový automobilový jeřáb Liebherr LTM 1050–3.1 za 22 614 900 korun, financovaný byl z Fondu zábrany škod.
„Jeřáb je postaven na třinápravovém podvozku Liebherr s hydropneumatickým pérováním a s možností regulace úrovně. Pohání ho šestiválcový motor o výkonu 270 kW, samozřejmostí je automatizovaná převodovka," popisuje v tiskové zprávě nový přírůstek Martin Kavka, tiskový mluvčí pražských hasičů.
Všechny nápravy jsou poháněny a řízeny hydraulicky systémem, který umožňuje i krabí chod. Řídit lze i z kabiny jeřábníka, jeřáb je navíc vybaven systémem aretace náprav pro možnost pojíždění s břemenem. Kabina osádky je vyhřívaná a dvoumístná.
Jeřáb je tvořen teleskopickým výložníkem o maximální délce 38 metrů, tvoří ho základní díl a tři výsuvné prvky. Vysouvání výsuvných dílů je souměrné a vysouvají se ve stejnou chvíli všechny tři. Zařízení lze ovládat dálkově, jeho maximální nosnost při použití největší kladnice je 50 tun. Stroj zahrnuje kladnici s celkovou nosností 30 tun.
Kabina jeřábníka je taktéž vyhřívaná a vybavena klimatizací. Odvětráno a vyhříváno je i sedadlo obsluhy. Přetěžovací zařízení hlídá stav systému a omezuje nebezpečné pohyby. Ovládání umožňuje provádět nejméně tři pohyby současně.