Počasí dnes3 °C, zítra2 °C
Čtvrtek 21. listopadu 2024  |  Svátek má Albert
Bez reklam

Češi navzdory zdražování na dárcích nešetřili. Tržby v obchodech meziročně vzrostly

Češi na vánočních dárcích nešetřili. Alespoň to ukazuje statistika společnosti Mastercard, podle které maloobchodní tržby v uplynulé vánoční sezóně meziročně vzrostly o 11,4 procent. Report Mastercard Spending Pulse, který sledoval nákupy v kamenných obchodech i na internetu od listopadu do 24. prosince, ukazuje také na to, že se jedná o třetí největší meziroční růst mezi měřenými evropskými zeměmi. Více vzrostly objemy nákupů jen v Maďarsku (27,5 procent) a v Polsku (18,1 procent).

Statistika ukazuje, že čeští spotřebitelé utráceli nejčastěji za oblečení, šperky, elektroniku, dále za jídlo v restauracích a ubytovací služby. „Z našich dat jednoznačně vyplývá, že Češi si Vánoce nenechali vzít. Přestože řada spotřebitelů začíná své výdaje omezovat, v období vánoční sezóny zkrátka Češi chtějí udělat radost sobě i svým blízkým. Dobrou náladu vidíme i ve velkém návratu zákazníků do kamenných prodejen a zaznamenali jsme navýšení tržeb i v segmentu služeb, ubytování a pohostinství,“ říká generální ředitel společnosti Mastercard pro Českou republiku a Slovensko Michal Čarný.  

Tržby za oblečení prodejcům meziročně vzrostly o 23,9 procent. Během vánočních nákupů se zvýšily i zisky v segmentu šperků a to o 13,7 procent. Spotřebitelé tedy stále chtějí utrácet, a to nejenom za módní kousky, ale i za nejnovější technologické vychytávky – mobilní telefony, chytré hodinky, televize nebo herní konzole. Vánoční prodeje elektroniky meziročně vzrostly o 9,7 procent.  

 

Po covidové pandemii stoupl také zájem v segmentu služeb. Lidé za své peníze rádi dostávají zážitky, což je dlouhodobý trend. A během vánočních prázdnin byli zákazníci ochotni utratit za prázdninové ubytování a návštěvy restaurací ještě více. Tržby za ubytování meziročně vzrostly o 28,5 procent a útraty za jídlo v restauracích se zvýšily o 20,3 procent.

Češi mají oblibu také v povánočních výprodejích. V nich podle prodejců přetrvává největší zájem o vybavení do domácnosti nebo drobnou elektroniku. Nákupy také často hradí penězi, které dostali pod stromeček.

Ohodnoť článek

Foto Pixabay.com

Štítky MasterCard, Polsko, Maďarsko, elektronika, restaurace, Česko, Slovensko, Vánoce, nákupy

Komentáře

Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.

Češi navzdory zdražování na dárcích nešetřili. Tržby v obchodech meziročně vzrostly  |  Společnost  |  Zprávy  |  Pražská Drbna - zprávy z Prahy

Můj profil Bez reklam

Přihlášení uživatele

Přihlásit se pomocí GoogleZaložením účtu souhlasím s obchodními podmínkami, etickým
kodexem
a rozumím zpracování osobních údajů dle poučení.

Zapomenuté heslo

Na zadanou e-mailovou adresu bude zaslán e-mail s odkazem na změnu hesla.