Od včerejšího dne internetem kolují fotografie kruhového objezdu u Prašné brány v centru Prahy. Ten vznikl namalováním vodorovného dopravního značení, které v kontrastu s historickou Prašnou bránou působí neesteticky. Podle primátora Zdeňka Hřiba (Piráti) a náměstka pro dopravu Adama Scheinherra (Praha Sobě) se nejedná o dobré řešení. Radní Prahy 1 pro dopravu Richard Bureš (ODS) kruhový objezd obhajuje.
„Hnus, co? Takhle si péči o nejvzácnější srdce našeho města představuje radní pro dopravu Prahy 1 za ODS,“ napsal Jan Čižinský (Praha sobě) k fotce nového kruhového objezdu u Prašné brány, který vznikl namalováním vodorovného dopravního značení.
„Útoky, které jsou na tento kruhový objezd adresovány od včerejška, jsou pro mě velké překvapení,“ řekl dnes naší redakci přímo radní pro dopravu Prahy 1 Richard Bureš (ODS).
Kritici dopravního řešení upozorňují především na značení, které v kontrastu s historickou Prašnou bránou působí neesteticky. „Je to čistě bílá barva, takže to svítí, to chápu, ale na metry čtvereční je tam méně barvy, než bylo předevčírem, protože málokdo si uvědomuje, kolik tam bylo těch zeber a různých pruhů. Teď je z dopravního hlediska okružní křižovatka bezpečnější než průsečná, která tam byla,“ řekl Bureš.
Středa, 27. dubna 2022, 17:00
V Centru architektury a městského plánování v Praze je k vidění nová výstava s názvem To je Plán!, která představuje upravený návrh Metropolitního plánu k veřejnému projednání. Metropolitní plán určuje, jak se bude město v následujících deseti až...
Bureš argumentuje tím, že kruhový objezd u Prašné brány pomůže odlehčit dopravu v dalších částech centra a souvisí s dalšími budoucími změnami dopravy v okolí, například s budoucím obousměrným provozem v Hybernské ulici. „Ve studiích jsou nakresleny podoby, jejichž realizace by trvala pět a více let. My jsme tomu šli naproti tím, že jsme řekli, že některé věci lze udělat nejlevnější a nejjednodušší formou, což je vodorovné dopravní značení,“ vysvětlil Bureš naší redakci.
„Lidé na veřejných projednáních sami říkali, aby se to udělalo dřív, ať se tam zklidní situace,“ dodal a zdůraznil, že velmi podobně je řešena dopravní situace v Národní ulici. „Národní ukázala, že to funguje,“ řekl Bureš.
Zobousměrnění Hybernské však IPR vnímá jako neefektivní. „Kruhový objezd připravovala Praha 1 dlouhodobě mimo jiné proto, aby byla umožněna obsousměrnost Hybernské ulice tak, aby bylo možné dojet osobním automobilem lépe do centra města z více směrů. Zobousměrňování Hybernské však vnímáme jako značně neefektivní z pohledu na poměr toho, kolika řidičům to zkrátí cestu do centra města versus zábor veřejného prostranství, malá ochrana cyklistů a podobně,“ uvedl dnes pro naši redakci mluvčí IPR Marek Vácha.
Pátek, 11. března 2022, 11:40
Alespoň jednou za měsíc na kole v hlavním městě vyjede každý druhý dospělý člověk, tedy až 456 tisíc Pražanů. Od roku 2019 se také počet cyklistů v hlavním městě zvýšil přibližně o 73 procent. Praha proto plánuje další rozšiřování cyklostezek a...
Podle Bureše se na tomto řešení od začátku do konce podílel Marek Bělor, asistent náměstka primátora pro dopravu Adama Scheinherra. Právě Scheinherr však společně s primátorem Zdeňkem Hřibem změnu křižovatky u Prašné brány kritizují. „Říkal jsem panu radnímu Burešovi už v únoru, že s tím nesouhlasím, že to je jak dopravní hřiště někam k Lidlu. Technická správa komunikací (TSK) to odmítla realizovat, ale oni si objednali vlastní firmu," řekl pro ČTK Adam Scheinherr.
„Je podle mě fér přiznat autorství tohoto dopravního díla těm, kteří se o něj skutečně zasloužili: ODS z Prahy 1. S tímhle já opravdu nemám nic společného a opravdu mě bolí se na to dívat. Ponaučení - je nutné volit kompetentní vedení i do městských částí," uvedl pro ČTK Zdeněk Hřib.
Praha nemá jak dopravní situaci změnit, protože rozhodnutí o vybudování objezdu je v kompetenci radnice Prahy 1 a jejího odboru péče o veřejný prostor a oddělení dopravy.
Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.