neděle 25. září 2022 Zlata

Za zkušební provoz sdílených kol zdarma pro držitele Lítačky Praha zaplatí 2,4 milionu korun

Pilotní projekt propojení sdílených kol s Pražskou integrovanou dopravou se dočká trvalého začlenění do městské dopravy. Majitelé Lítačky díky němu mohou až čtyřikrát denně využít čtvrthodinovou jízdu na sdílených kolech zadarmo. Za zkušební provoz město zaplatí 2,4 milionu korun.

Jedna jízda vyjde na 12 korun

Benefit pro pasařéry Pražské integrované dopravy není zadarmo pro město. Praha za tři měsíce zkušebního provozu zaplatila zapojeným společnostem celkem 813 tisíc korun.

„Město platí 12 korun bez DPH za jedno vypůjčení,“ uvedl pro Drbnu náměstek primátora pro dopravu Adam Scheinherr (Praha sobě). „Celkem vyhrazená částka na zkušební provoz je 2,4 milionu korun s DPH,“ dodal. Po vyčerpání celkové částky se sdílená kola stanou trvalou součástí městské hromadné dopravy. Město tak chce podporovat nákup dlouhodobých kupónů městské hromadné dopravy.

Sdílená kola se stávají trvalou součástí Pražské integrované dopravy. Na Lítačku zůstávají zdarma

Už čtvrt roku mohou Pražané s Lítačkou využívat 15 minut jízdy na sdílených kolech zdarma. Za tři měsíce pilotního testování lidé uskutečnili 72 tisíc jízd, jezdí se do práce, do školy, ale i v noci. Teď se projekt stane trvalou součástí Pražské...

Ne všechny městské části projekt vítají

Zájemci si mohou zadarmo půjčovat kola společností Rekola a Nextbike. Za období od října do prosince proběhlo více než 55 tisíc výpůjček Rekol a téměř 12,5 tisíce výpůjček u firmy Nextbike.

Ačkoliv majitelé Lítačky mají nárok na 15 minut jízdy zdarma, často tuto dobu nevyužijí. „Dle Operátora ICT je průměrná doba výpůjčky na Lítačku 5 minut. Pro představu se jedná přibližně o vzdálenost z Národní k Masarykově nádraží, případně ze Strossmayerova náměstí na Florenc,“ vysvětlil pro Drbnu Jan Střecha za Rekola.

Poskytovatelé služby se zatím setkávají s převážně pozitivními reakcemi. Většina lidí službu využila opakovaně, počet výpůjček oproti minulé zimě stoupl. „Jediné negativní reakce jsou, že naše kola nemohou půjčit v okolí jejich obydlí. V tomto případě se Prahu snažíme pokrýt co nejlépe, ale ne všude to strategicky dává smysl a ne všechny městské části tento projekt vítají,“ uvedl pro Drbnu Tomáš Karpov z Nextbike.

Hodnocení článku je 94 %. Ohodnoť článek i Ty!

Autoři | Foto Pražská integrovaná doprava

Štítky doprava, kola, Lítačka, sdílená kola, Praha

Komentáře

Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.

Přihlášení uživatele

Zapomenuté heslo

Na zadanou e-mailovou adresu bude zaslán e-mail s odkazem na změnu hesla.