Projekt tramvajových kolejí vedoucích z Malovanky na Strahov vytvoří pro pražský dopravní podnik (DPP) za zhruba 14,4 milionu korun firmy Pragoprojekt a Sudop Praha. Tramvaje by v budoucnu měly jet z Bělohorské ulice od zastávky Malovanka dále Vaníčkovou ulicí a končily by v dnešním obratišti autobusů Stadion Strahov.
O zahájení přípravy trati rozhodli radní v červnu roku 2019, podle tehdy schváleného dokumentu měl být projekt hotov do konce loňského roku. Pokud město trať vybuduje, vybrané linky by na Malovance nejely dále směrem na Břevnov, ale uhnuly by na Strahov. Na trase jsou plánovány dvě nové zastávky Koleje Strahov a smyčka Stadion Strahov. Na kolik by přesně výstavba trati vyšla, zatím není jasné, dřívější odhady jsou již zastaralé.
Město vlastní i Strahovský stadion, u kterého by měly koleje končit. Do konce roku má mít magistrát aktualizovaný statický posudek stadionu, následně chce vedení města stanovit další postup ohledně jeho rekonstrukce. Městský Institut plánování a rozvoje (IPR) zároveň připravuje zadání soutěže, která by měla řešit podobu stadionu a jeho okolí. Podle dřívějších vyjádření magistrát plánuje, že do památkově chráněných tribun stadionu v budoucnu umístí stálou expozici Muzea paměti XX. století, které předloni zřídilo.
DPP připravuje také další prodloužení tramvajových tratí. V září získal stavební povolení na prodloužení trati z Divoká Šárky na sídliště Dědina. Stavět by se mělo začít v příštím roce. Podnik již buduje prodloužení trati z Barrandova do Holyně, která bude posléze protažena do Slivence. Nedávno dokončil také novou smyčku na Zahradním Městě a zprovoznil prodlouženou trať z Pražského povstání na Pankrác. Plánováno je i prodloužení kolejí z Modřan na Libuše či trať z Kobylis do středočeských Zdib.
Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.